دولت رئیسی در انقلابی‌سازی ضعیف عمل کرده است/ متدینین و خانواده شهدا از وضعیت فرهنگی ناراضی هستند

احمد راستینه نماینده شهرکرد می‌گوید: الان جامعه متدین‌ها و خانواده معظم شهدا از وضعیت فرهنگی ناراحت هستند و چیزی که از دولت آقای رئیسی در حوزه فرهنگی انتظار می‌رفت این بود که مصوبات شورای عالی مو به مو اجرایی و دستورالعمل‌های اجرایی برای ...

احمد راستینه نماینده شهرکرد می‌گوید: الان جامعه متدین‌ها و خانواده معظم شهدا از وضعیت فرهنگی ناراحت هستند و چیزی که از دولت آقای رئیسی در حوزه فرهنگی انتظار می‌رفت این بود که مصوبات شورای عالی مو به مو اجرایی و دستورالعمل‌های اجرایی برای آن‌ها تدوین شود اما امروز این حرکت را نمی‌بینیم.

به گزارش رصد روز،  احمد راستینه نماینده شهرکرد در نقد عملکرد دو ساله دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: رهبر انقلاب در بحث انقلابی‌سازی ساختار فرهنگی، مباحثی را مطرح کردند و فرمودند ما به دنبال نرم‌افزاری هستیم که بتواند ذهن و اندیشه جوانان ما را مانند سال ۵۷ که موج بزرگی از اعتماد به نفس و جوشش و خروش انقلابی شکل داد، به این سمت حرکت دهد اما متاسفانه دولت رئیسی در انقلابی‌سازی ضعیف عمل کرده است.

وی می‌گوید: با توجه به انتظاری که بعد از پایان دولت دوازدهم در جامعه شکل گرفته بود، همه به دنبال این بودند که یک دولت انقلابی روی کار بیاید که هم ساختار‌ها را اصلاح کند، هم چابک‌سازی ساختار‌های فرهنگی را انجام دهد. امروز کشف حجاب به خاطر همین عدم‌انقلابی‌سازی ساختار فرهنگی در جامعه مخاطب است. وقتی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا نمی‌شود و دولت آقای رئیسی نسبت به اجرایی‌سازی این مصوبات کم‌توجهی می‌کند، طبیعتا مردم از این داستان ناراحت هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: الان جامعه متدین‌ها و خانواده معظم شهدا از وضعیت فرهنگی ناراحت هستند و چیزی که از دولت آقای رئیسی در حوزه فرهنگی انتظار می‌رفت این بود که مصوبات شورای عالی مو به مو اجرایی و دستورالعمل‌های اجرایی برای آن‌ها تدوین شود اما امروز این حرکت، تکاپو و تلاش را در دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد نمی‌بینیم.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: نقد دیگر من به دولت سیزدهم، بحث سفره و معیشت مردم است. بعد از اصلاح ساختار اقتصادی باید به سمت بهتر شدن معیشت مردم حرکت می‌کردیم، اما عملاً سیاست‌هایی اجرایی، سبب شد بار تورمی سنگینی بر مردم تحمیل شود و طبقات متوسط و ضعیف به شدت دچار آسیب شدند. نقد جدی این است که با وجود تصمیمات درست در اصلاح ساختار بودجه، اصلاح ساختار بانک مرکزی و اصلاح ساختار اقتصادی کشور، اما همچنان در بحث سفره و معیشت مردم و مهار تورم به نتایج خوب و رضایت‌مندی منجر نشده و باید این نقد جدی را همچنان به دولت داشت. مردم هنوز هزینه‌های زندگی خود را با افزایش قیمت‌های مضاعف تامین می‌کنند. دولت رئیسی باید سریع و ظرف ماه‌های آینده روی شعار سال، یعنی تمرکز بر جهش رشد و تولید و مهار تورم، سرمایه‌گذاری کند.

وی می‌گوید: یکی از نقد‌های جدی که ما به آقای رئیسی داریم این است که با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید است، اما تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ پرداخت نشده و تنها سه ماه بیشتر به پایان سال مالی ۱۴۰۱ باقی نمانده است. باید پرسید شما چگونه می‌خواهید رشد تولید را رقم بزنید در حالی که در بسیاری از نقاط کشور پایه رشد تولید، تسهیلات است. من نقد جدی به دولت آقای رئیسی در عدم‌پرداخت این تسهیلات دارم و امیدوارم روند فعلی، تغییر پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: دولت آقای رئیسی نسبت به دولت آقای روحانی قابل قیاس نیست. دولت آقای روحانی، کشور را زیر شرطی‌سازی اقتصادی له کرد، ولی آقای رئیسی در حال تلاش است که این شرطی‌سازی را کنار بگذارد و با اصلاح ساختار‌ها به سمت جبران تعطیلی یک دهه اقتصادی پیش برود، اما ما به آقای رئیسی می‌گوییم که اگر می‌خواهد در همین سیاست‌ها موفق باشد باید سیاست حمایت از تولید را به صورت جدی دنبال کند که در برخی از بخش‌ها اصلاً این جدیت را نمی‌بینیم که یکی از بخش‌ها، همین تسهیلات تبصره ۱۸ است.

نماینده شهرکرد می‌گوید: یکی از موضوعاتی که دولت آقای رئیسی سریعاً باید نسبت به جراحی آن اقدام کند، روان‌سازی حمایت‌های بانکی از بخش تولید است. الان بانک مرکزی دستورالعمل‌های انبوه صادر می‌کند، اما بانک‌های عامل اجرا نمی‌کنند. قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ابلاغ شده، ولی هنوز واگذاری زمین به خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم می‌شوند با مشکل روبروست. همچنین هنوز تعداد زیادی از وام‌های ازدواج در صف‌های انتظار هستند. آقای رئیسی با وجود دغدغه‌های درستی که دارد باید نسبت به روان‌سازی انجام مصوبات بانک مرکزی و اجرایی‌سازی توسط بانک‌های عامل، نظارت جدی‌تری داشته باشد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار