رئیس جمهور اوکراین اتباع کشورهای خارجی را به جنگ با روسیه دعوت کرد

به گزارش رصد روز ، رئیس جمهور اوکراین یک لژیون بین المللی برای داوطلبان خارجی در بحبوحه درگیری با روسیه ایجاد کرده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از ایجاد لژیون بین‌المللی دفاع ارضی اوکراین خبر داد و از اتباع کشورهای خارجی که می...

به گزارش رصد روز ، رئیس جمهور اوکراین یک لژیون بین المللی برای داوطلبان خارجی در بحبوحه درگیری با روسیه ایجاد کرده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از ایجاد لژیون بین‌المللی دفاع ارضی اوکراین خبر داد و از اتباع کشورهای خارجی که می‌خواهند برای این کشور در برابر روسیه بجنگند، دعوت به همکاری کرد.

روز یکشنبه، زلنسکی خطاب به اتباع کشورهای خارجی گفت: حمله روسیه فقط تهاجم به اوکراین نیست، بلکه “آغاز جنگ علیه اروپا” است. بنابراین، او گفت که هر کسی که می خواهد به مبارزه بپیوندد و “دوش به دوش” با اوکراینی ها بایستد، از انجام این کار استقبال کند.

«رهبر اوکراین از همه خارجی‌هایی که مایل به پیوستن به مقاومت در برابر اشغالگران روسیه و حفظ امنیت جهانی هستند دعوت کرد تا به اوکراین بیایند و به صفوف نیروهای دفاعی سرزمینی بپیوندند.

از زمانی که روسیه حمله خود را آغاز کرد، کشورهای عضو ناتو قول داده اند که به اوکراین تسلیحات ارسال کنند. با این حال، این بلوک اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو ندارد و زلنسکی مدعی شد که اوکراین در دفاع از خود تنها مانده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آغاز عملیات نظامی را با ضرورت فوری «غیر نظامی کردن اوکراین»، برای حفاظت از جمهوری‌های دونباس و اطمینان از اینکه روسیه در معرض تهدید ناتو از خاک اوکراین قرار نخواهد گرفت، توضیح داد.

غرب با اعمال تحریم‌های جدید سخت‌گیرانه علیه روسیه به این حمله پاسخ داد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار