رد اعتبارنامه تاجگردون برخلاف آئین نامه داخلی مجلس بود

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا اراده مجلس بر حذف تاجگردون بود یا خیر توضیح داد: من با اراده مجلس کاری ندارم اما مسیری که در این زمینه باز شد که برخلاف آئین نامه امروز رأی گیری شود از قبل اراده در آن وجود داشته است. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، رد اعتبار نامه تاجگردون واکنشهای متفاوتی را در مجلس شورای اسلامی به همراه داشت. ۴۵ روز بعد از شروع بکار مجلس یازدهم شاهد رد اعتبارنامه رئیس کمیسیون تلفیق مجلس دهم بودیم. این اتفاق در شرایطی افتاد که کمیسیون تحقیق رأی به تصویب اعتبارنامه تاجگردون داده بود.

از بین آراء مأخوذه ۱۰۲ نفر با تصویب اعتبارنامه ای نماینده مجلس موافق بودند اما در نهایت قصه مجلس یازدهم برای نماینده مردم گچساران تمام شد. اما واکنشها نسبت به این قضیه کاملا متفاوت بود. امروز در فضای مجلس شاهد اظهارات متفاوتی بودیم. کریمی نماینده مردم اراک در این زمینه گفت: ما در مجلس قبل از وجود چنین مستنداتی خبر نداشتیم. نمایندگان موافق تصویب اعتبارنامه تاجگردون با این اظهار نظر که ماههاست هجمه ای علیه تاجگردون به راه افتاده و ۳۰ دقیقه فرصت جهت دفاع بعد از این همه ماجرا کافی نبود به دفاع از عملکرد نماینده مردم گچساران پرداختند.

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در گفتگو با خبرنگار رصد روز اظهار کرد: من موافق تصویب اعتبارنامه تاجگردون بودم نباید این اتفاق می افتاد. مسیری که برای کنار گذاشتن ایشان طی شد خلاف آئین نامه داخلی مجلس بود.

غلامرضا نوری درباره اسناد موجود علیه تاجگردون بیان کرد: همه این مستندات در شعبه و کمیسیون تحقیق بررسی شده بود و مراجع ذیصلاح نیز به این موضوعات پرداخته بودند.

نوری درخصوص عضویت یا مدیرعاملی تاجگردون حین نمایندگی در برخی از شرکتها گفت: اصلا اینطور نیست. این مشاغل قبل از دور نمایندگی ایشان بود.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا اراده مجلس بر حذف تاجگردون بود یا خیر توضیح داد: من با اراده مجلس کاری ندارم اما مسیری که در این زمینه باز شد که برخلاف آئین نامه امروز رأی گیری شود از قبل اراده در آن وجود داشته است.

نماینده مردم بستان آباد درباره واکنش احتمالی تاجگردون به این مسئله گفت: ایشان فرد آگاهی هستند و با این بادها نمی لرزند و قطعا در سنگر دیگری از ایشان استفاده خواهد شد.

نوری در پاسخ به این سؤال که آیا رفتار امروز مجلس درباره رد اعتبارنامه تاجگردون را غیرقانونی می دانید یا خیر اظهار کرد: رفتار رأی دهندگان را خیر اما رفتار هیئت رئیسه را که رأی را پذیرفتند و ظاهراً دیروز جلسه داشتند را خلاف آئین نامه نامه داخلی مجلس می دانم زیرا برخورد با این نماینده رفتار برابری مانند سایر نمایندگان نبود.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط