رستم قاسمی: تا پایان مرداد ۲ میلیون مسکن جدید داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان مرداد سقف عملیات اجرایی واحد‌های شروع شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل به ۲ میلیون واحد مسکونی می رسد.

به گزارش رصد روز، وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان مرداد سقف عملیات اجرایی واحد‌های شروع شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل به ۲ میلیون واحد مسکونی می رسد.

رستم قاسمی گفت: اجرای نهضت ملی مسکن به روش خودمالکی علاوه بر اجرا توسط سازندگان حرفه‌ای و انبوه سازان روشی مناسب برای مشارکت بیشتر مردم است و در برنامه است که تا پایان مرداد، سقف عملیات اجرایی واحد‌های شروع شده طرح نهضت ملی مسکن حداقل به ۲ میلیون واحد مسکونی برسد.

به گفته وزیر راه وشهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حدود ۸۰۰ هزار واحد روستایی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است که در بخش شهری روند تامین زمین و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسط کارگزاران وزارت راه که شامل شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.

شورای هماهنگی برنامه‌های مسکن  امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان مسکن برگزار شد که در این نشست بر اتمام پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد و برگزاری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به صورت ماهانه و بیمه کیفیت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی تاکید شد.

طرح نهضت ملی مسکن با دستور رئیس جمهور از سال گذشته کلید خورده که تاکنون از بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کننده بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط اولیه شناخته شده‌اند.

تا پایان مرداد ۲ میلیون مسکن جدید داریم

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار