رشدی ۲۴۰ درصدی تجارت ایران و آمریکا

اداره آمار آمریکا از رشد 240 درصدی تجارت ایران و آمریکا در ژانویه 2024 خبر داد.

به گزارش رصد روز، جدیدترین آمار منتشرشده نشان می‌دهد ارزش تجارت ایران و آمریکا در اولین ماه میلادی به ۱۰.۶ میلیون دلار رسیده است. در این بازه صادرات آمریکا به ایران با رشد ۱۳۰ درصدی به ۷.۲ میلیون دلار و واردات این کشور از ایران با رشد ۱۰۰ درصدی به ۳.۴ میلیون دلار رسیده است.

مقاسیه روند صادرات آمریکا به ایران در مدت زمان مورد بررسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، آمریکا در ژانویه سال میلادی گذشته ۳.۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بوده که با توجه به رشد ۱۳۰ درصدی ارزش کالای صادر شده از سوی این کشور به ایران به ۷.۲ میلیون دلار رسید.

از سوی دیگر براساس داده‌های اعلام شده روند واردات آمریکا نیز نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال ۲۰۲۳ واردات آمریکا از ایران صفر بوده است، این در حالی که در ژانویه امسال ۳.۴ میلیون دلار کالای ساخت ایران از مبادی رسمی وارد آمریکا شده است.

با توجه به این عوامل، پیش‌بینی می‌شود که تجارت ایران و آمریکا در سال ۲۰۲۴ روند صعودی خود را ادامه دهد؛ البته، باید به این نکته توجه داشت که تجارت دو کشور هنوز به سطح قبل از تحریم‌ها نرسیده و ایران در میان مقاصد صادراتی آمریکا در ژانویه ۲۰۲۴ در جایگاه ۱۴۸ و در میان منابع تامین واردات این کشور در رتبه ۱۳۶ قرار دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار