رشد ۲۲۳ درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در بانک دی

بانک دی در پایان دی ماه سال جاری مانده تسهیلات قرض الحسنه خود را بیش از 14 هزار و 873 میلیارد ریال می بیند که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 223 درصدی آن هستیم.

به گزارش رصد روز، اجرای قانون بودجه سنواتی و حمایت ازخانواده در جهت جوانی جمعیت و تسهیل امر ازدواج، فرزندآوری و اشتغال از ابتدای سال با نظارت مستمر بانک مرکزی شروع و در حین اجرای این قوانین به بانکهای کم کار در این باره تذکرات جدی داده شد. تأکید دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل پرداخت وام قرض الحسنه در بانکهای کشور و نیز مماشات با اخذ تضامین و ضامن میزان پرداخت این تسهیلات را در بانکهای کشور در سال جاری افزایش داد و به گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا تاریخ ‏‏‏هفتم اسفند ۱۴۰۲، بیش از ۷۴۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۵۱.۸ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

این اتفاق در شرایط می افتد که تجهیز منابع مالی بانکها در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه متناسب با تقاضا صورت نگرفته و یکی از علتهای مهم صف دریافت این تسهیلات را باید دراین موضوع جستجو کرد و البته بد نیست به این مسئله اشاره کنیم که افزایش ناگهانی سقف این تسهیلات بار مالی فزاینده ای را بر دوش بانکهای کشور گذاشتاما با این همه در آخرین گزارشات بانک مرکزی بانکها فراتر از تکلیف قانونی خود در این باره عمل کردند.

مشارکت قابل توجه بانک دی در نهضت پرداخت تسهیلات

بانک دی از جمله بانکهای کشورست که با وجود شرایط ویژه ای که باید به اصلاح ساختار مالی خود اقدام کند در موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کارنامه قابل قبولی از خود ارائه داده است.

بانک دی که در پایان دی ماه ۱۴۰۲ توانست بیش از ۲۰هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال درآمد شناسایی کند مانده تسهیلات پرداختی خود را در دی ماه سال جاری ۱۸۱ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال می بیند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش نشان می دهد.

براساس آخرین آمار بانک مرکزی، بانک دی در پایان بهمن ماه سال جاری ۱ هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به ۲ هزار و ۹۰۲ متقاضی پرداخت کرد و از طرفی آمارهای نه ماهه بانک مرکزی از پرداخت ۲ هزار و ۱۸۷ وام قرض الحسنه ازدواج در باتک دی به ارزش ۴ هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال می دهد.

جهش ۲۲۳ درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در بانک دی

نکته مهم در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط  بانک دی رشد ۲۲۳ درصدی پرداخت این تسهیلات در پایان دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. براساس گزارش منتشر شده در سایت کدال مانده تسهیلات قرض الحسنه این بانک در پایان دی ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با پرداخت ۴ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال در پایان دی ماه سال گذشته رشد ۲۲۳ درصدی را شاهد هستیم که جهش قابل توجهی محسوب می شود. 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

منبع : رصد روز

مطالب مرتبط