رهبر طالبان برای نخستین بار در افغانستان سخنرانی کرد

برخی منابع خبری در افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کردند که "ملاهبت الله آخوند زاده" رهبر طالبان که زندگی مخفیانه ای در پیش گرفته روز گذشته برای نخستین بار با حضور در مدرسه حکیمیه ولایت قندهار حدود نیم ساعت در جمع مردم سخنرانی کرده است.

به گزارش رصد روز، به گزارش افق افغانستان، «محمد جلال» عضو کمیسیون فرهنگی طالبان در توئیتی نوشت «ملا هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان روز  گذشته برای نخستین بار با حضور در انظار عمومی در ساعت  شش و نیم بعد از ظهر روز شنبه در مدرسه حکیمه سخنرانی کرده است.

وی افزود بزودی نوار صوتی این سخنرانی در فضای مجازی نیز منتشر خواهد شد. تاکنون هیچ منبع مستقل و سخنگویان شناخته شده گروه طالبان در این باره اظهار نظری نکرده است.

اخیرا گزارش‌هایی در مورد مرگ ملاهبت‌الله در رسانه‌ها منتشر شده بود اما طالبان این گزارش‌ها را تکذیب کرد. وی طی سال‌های اخیر زندگی مخفی داشته و تاکنون در ملاء عام ظاهر نشده‌ و تنها یک عکس منتسب به او منتشر شده است.

گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ آخندزاده از آنجا مطرح می‌شود که طالبان مرگ «ملا محمد عمر» رهبر پیشین این گروه را نیز دو سال پنهان نگه‌ داشت و پس از نشر گزارش‌های موثق در این باره، تائید شد که او در نتیجه بیماری در شهر کراچی پاکستان فوت کرده است.

پس از کشته شدن، ملا اختر محمد، رهبر پیشین طالبان، در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی، هبت‌الله آخندزاده سومین رهبر گروه طالبان محسوب می‌شود.

با اینکه بیش  از ۲ ماه از  ورود طالبان به کابل و  تسخیر این  کشور می گذرد تاکنون هیچ پیام صوتی ،تصویری یا مکتوب از سخنان و یا محل استقرار “هبت  الله آخند زاده  در رسانه ها منتشر نشده  است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط