روادید سفر هوایی به قطر لغو شد

نماینده قطر در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران از لغو روادید سفرهای هوایی به قطر خبر داد. شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. به گزارش رصد روز، کشور قطر برای نخ...

نماینده قطر در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران از لغو روادید سفرهای هوایی به قطر خبر داد. شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش رصد روز، کشور قطر برای نخستین بار در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران (TITE 2023) شرکت کرد. حضور این کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران، آن هم برای اولین بار، در جهت تاکید ویژه برای تقویت روابط دوجانبه میان تهران و دوحه و این مشارکت ادامه برنامه ‌راهبردی توسعه‌ای توریسم قطر به شمار می‌رود.

برتولد ترنکل، مدیر اجرایی توریسم قطر در آیین بازگشایی شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران گفت: ایران یکی از ۱۵ بازار هدف گردشگری قطر است تا بازدیدکنندگان ایرانی، قطر را به عنوان مقصد اصلی برای سفرهای خود برگزینند. حضور ما در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران این فرصت را برای ما فراهم می‌سازد تا قطر نزد ایرانیان بهتر شناخته شود.

او در ادامه گفت: این حضور بخشی از ابتکار عمل ما در پیشبرد راهبرد توسعه توریسم قطر تا سال ۲۰۲۳ است که هدف آن افزایش ۳ برابری جذب گردشگر، افزایش ۳ تا ۴ برابری هزینه‌کردِ گردشگران و افزایش سهم تولید ناخالص داخلی بخش گردشگری به ۱۲ درصد تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود.

همچنین یعقوب قاسمی، مدیر آژانس ایران مرکز و نماینده توریسم قطر در ایران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی تهران به خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: درحال حاضر عمده فعالیت شرکت‌های گردشگری توسعه گردشگری در منطقه با محوریت جامعه هدف در ایران است. از سوی دیگر می‌توان گفت هدف شرکت ایران مرکز در این دوره سی ساله این بود که بتواند راهگشای توریسم از تمام کشورها، من‌جمله روسیه باشد. برای اولین بار قرار است که پروازها به قطر، بدون ویزا صورت بگیرند. نمونه بارز آن را در دوران جام جهانی شاهد بودیم که پروازها به مقصد قطر از طریق هیا کارت انجام می‌شد. با توجه به رایزنی‌ها مقرر شد از این پس، تمام سفرها از ایران به قطر و بالعکس بدون نیاز به اخذ ویزا صورت گیرند.

این فعال حوزه گردشگری افزود: در حال حاضر دولت به سمت خصوصی‌سازی روی آورده و ما احتیاج به حمایت دولت داریم. نمونه چنین اقداماتی از سوی بخش خصوصی، فرصت مغتنمی است برای آن که دولت نیز در بخش گردشگری به انجام مسئولیت‌های فرادستی خود بپردازد.

قاسمی با اشاره به تجربه گردشگری ایران در دوران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر  افزود: قرار بر این بود که پروازهای کیش به دوحه را به طور کل پوشش دهیم اما متاسفانه نتوانستیم در جذب تماشاگران کشورهای مختلف عملکرد خوبی داشته باشیم. حالا پس از این رویداد، ایران و قطر در تلاش‌اند تا با همکاری‌های لازم، مسیر ترانزیتی بین دو کشور را بهبود ببخشند.

او با اشاره به اینکه باید توسعه گردشگری بر پایه فناوری‌های تازه و در بستر استارت‌آپ‌ها صورت بگیرد یادآور شد: زمانی که این مسیر جدید باز شود، فرصت خوبی برای استارتاپ‌های ما ایجاد می‌شود و در یک فضای جهانی قرار می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود با کشورهای دیگر تعامل داشته‌ باشند و با آنها آشنا خواهند شد. چنین اتفاقی تاثیر بسزایی بر حوزه گردشگری استارتاپ‌ها یا به اصلاح «اسمارت‌توریسم» دارد.

این فعال گردشگری خاطر نشان کرد: ما تمام هزینه‌ها و ریسک‌های لازم را در راستای تحقق گردشگری ایران به سمت قطر قرارداده‌ایم و امیدواریم در نهایت با استقبال مردم روبه‌رو شویم. اولویت ما این است که پروازهای منطقه به دست شرکت‌های داخلی سپرده شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار