روحانی: هدف دولت برداشتن تحریم هاست

به گزارش رصد روز، حجت الاسلام والسملمین حسن روحانی صبح امروز در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه دولت در این هفته‌های باقی مانده تا پایان کار خود حتی یک روز هم تعطیلی نخواهد داشت،‌ اظهار کرد: برداشتن تحریم یکی از اهداف مهم م...

به گزارش رصد روز، حجت الاسلام والسملمین حسن روحانی صبح امروز در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه دولت در این هفته‌های باقی مانده تا پایان کار خود حتی یک روز هم تعطیلی نخواهد داشت،‌ اظهار کرد: برداشتن تحریم یکی از اهداف مهم ما است. اگر طرف مقابل یعنی ۱+۵ همه به میدان بیایند و حاضر شوند به همه تعهدات خود عمل کنند همان طور که مقام معظم رهبری چند بار تأکید کرده‌اند که اگر روشن شود این کار آن‌ها واقعی است ما هم به همه تعهدات برجامی خود برمی‌گردیم.

روحانی افزود: کلام ما کاملا روشن و واضح است و سخنان مقام معظم رهبری هم بهانه را از روی دوش آن‌ها برداشته است که بگویند ممکن است ما عمل کنیم و شما عمل نکنید. بالاترین مقام این کشور صریح گفته است اگر شما واقعی و جدی به تعهدات‌تان برگردید ما هم همین کار را خواهیم کرد و حتی ایشان یک مورد را هم استثنا نکردند.

رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: من در اینجا به مردم قول می‌دهم که فکر نکنید چون چهار ماه فرصت برای ما باقی است ذره ای برای منافع ملی خود کندتر حرکت خواهیم کرد. ما با همان روحیه‌ای که در سال ۹۲ شروع کردیم تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ادامه می‌دهیم و تلاش خواهیم کرد و در این مدت در برداشتن تحریم‌ها همه توان خود را به کار خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اظهارات رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این دو هدفی که گفتم مقام معظم رهبری هدف دیگری را هم امسال تعیین کردند که موضوع تولید است. تولید برای ما خیلی اهمیت دارد و اگر اقتصاد ما بخواهد حرکت کند و اشتغال‌مان در مسیر درست قرار گیرد و در بازار ما وفور ایجاد شود و قیمت‌ها متعادل شود نیاز به تولید داریم.

روحانی با یادآوری افتتاح‌های انجام شده در سال ۹۹ اظهار کرد: ما این افتتاح‌ها را تا پایان کار دولت هم ادامه خواهیم داد که احیای دریاچه ارومیه و یا خط لوله نفت از گوره به جاسک از جمله این افتتاح‌های مهم خواهد بود. در بخش سلامت هم ۱۱ هزار تخت آماده داریم.

وی اضافه کرد: برای تعامل سازنده هم شرایط سیاسی و اقتصادی وجود دارد. مثلا بانک‌ها باید بتوانند با هم راحت کار کنند. کسی که می خواهد در اینجا سرمایه‌گذاری کند اول می‌گوید پولم را چگونه باید بیاورم یا ببرم. اگر در این زمینه انسداد وجود داشته باشد سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد. ما باید انسداد را از بین ببریم که بخشی از آن مربوط به تحریم است و بخش دیگر مشکلات دیگری است مثل لایحه‌ای که داده‌ایم و چند سال است معطل است.

روحانی در ادامه اظهار کرد:‌ من باید از بخش اقتصادی، سازمان برنامه و وزارت کار به خاطر اقدامات‌شان در سال ۹۹ تشکر کنم. طبق آمار سازمان برنامه ۹۳ درصد بودجه ما در سال ۹۹ تحقق پیدا کرده آن هم در سالی که در جنگ اقتصادی و کرونا بودیم. بودجه در زمینه حقوق و مزایای کارکنان دولت ۴۸ درصد، در صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی ۵۴ درصد و در بخش عمرانی بالای ۵۰ درصد رشد داشته است.

حسن روحانی در ادامه تأکید کرد: نباید مقدمه انتخابات ۱۴۰۰ تخریب دولت باشد. هرکس که می‌خواهد در انتخابات حاضر شود بگوید می‌توانم از این دولت بهتر عمل کنم. اهلا و سهلا. اگر بهتر عمل کند ما دستش را هم می‌بوسیم. در این مدت ما هم تلاش خود را خواهیم کرد اما همه باید بدانیم که برای انتخابات نباید به دنبال تخریب برویم بلکه باید به دنبال جذب و آمدن مردم باشیم.

وی اضافه کرد: این‌ها نشان می‌دهد دولت تمام توان خود را به کار گرفته است تا مردم ذره‌ای احساس راحتی کنند. البته این معنی‌اش این نیست که وضع مردم خوب است بلکه این توان دولت بوده، هر چند با شرایط فشار اقتصادی که ما داشتیم کار دولت ارزشمند بوده و قابل قبول است و اگر کرونا و تحریم نبود وضعیت خیلی فرق می‌کرد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار