روسیه: آماده شلیک هستیم

یک مقام بلندپایه ارتش روسیه می‌گوید به محض اتخاذ تصمیم در عالی‌ترین سطح کشور، نظامیان روس به شناور‌هایی که حریم آبی این کشور را نقض کنند، شلیک خواهد کرد.

به گزارش رصد روز، یک مقام بلندپایه ارتش روسیه می‌گوید به محض اتخاذ تصمیم در عالی‌ترین سطح کشور، نظامیان روس به شناور‌هایی که حریم آبی این کشور را نقض کنند، شلیک خواهد کرد.

 «استانیسلاو گادژیماگومدوف» معاون اداره مرکزی عملیات‌های ستاد کل ارتش روسیه می‌گوید روسیه آماده آتش گشودن به روی هر کشتی یا زیردریایی خارجی است که آب‌های سرزمینی این کشور را نقض کند.

با این حال، وی تاکید کرد که هرگونه تصمیمی در این زمینه در بالاترین سطح اتخاذ خواهد شد.

این اظهارنظر دور روز بعد از آن ایراد می‌شود که روسیه یک زیردریایی آمریکایی را از آب‌های خود در اقیانوس آرام دور کرد.

همزمان، گادژیماگومدوف غرب را متهم کرد که اوکراین را تحریک می‌کند تا با توسل به زور، کنترل منطقه دونباس را به دست آورد.

به گفته این مقام نظامی روس، غرب به تلاش خود برای تبدیل اوکراین به یکی از دشمنان روسیه ادامه می‌دهد و این اقدام روسیه هراسانه در راستای باز کردن جای پای ناتو در قلمرو اوکراین انجام می‌شود. همزمان، حمایت‌های نظامی و سیاسی کشور‌های خارجی، موجب تحریک دولت کی یف می‌شود تا برای اعمال کنترل بر منطقه دونباس و بعد‌ها کریمه، به زور متوسل شود.

این اظهارنظر در حالی است که تصمیم برخی از کشور‌های غربی ازجمله آمریکا و انگلیس برای اینکه ناظران خود را در سازمان امنیت و همکاری اروپا از دونباس خارج کنند، به این گمانه زنی قوت می‌بخشد که آن‌ها به دنبال صحنه سازی و تدارک حمله‌ای ساختگی هستند تا به این ترتیب روسیه و اوکراین با یکدیگر درگیر شوند.

از سوی دیگر، آمریکا مدعی شده که روسیه در صدد بهانه تراشی برای انجام حمله‌ای است که ممکن است هر لحظه اتفاق بی افتد.

مردم دونتسک تمایلات روس گرایانه دارند حال آنکه مسکو اگرچه از جدایی طلبی شان حمایت نمی‌کند، اما درباره هرگونه اقدام نظامی علیه آن‌ها هشدار داده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار