رکورد بیشترین نرخ تورم شهری و روستایی در استان هرمزگان

تقریبا در همه آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده و تورم اسم این استان جنوبی دیده می شود که باید از مسئولان استانی آن پرسید دقیقا چه اتفاقی در هرمزگان باعث شده تا شاهد رکوردشکنی های این استان در بخش تورم باشیم؟ 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، استان هرمزگان از جمله استانهای جنوبی کشور است که در همسایگی تنگه هرمز قرار گرفته است. قرار گرفتن ۱۴ جزیره و دو منطقه آزاد تجاری به این قسمت کشور موقعیت خاص بخشیده است. وجود بندر شهید رجایی از دیگر سو در این استان شرایط ویژه ای را از لحاظ اقتصادی برای هرمزگان رقم زده مسئله ای که باید در خدمت اقتصاد و در جهت کاهش تورم به لحاظ تعداد منابع باشد. اما آمارها حمایت دیگری از تورم در این استان دارند.

تقریبا در همه آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده و تورم اسم این استان جنوبی دیده می شود که باید از مسئولان استانی آن پرسید دقیقا چه اتفاقی در هرمزگان باعث شده تا شاهد رکوردشکنی های این استان در بخش تورم باشیم؟

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه با ۳۲ درصد مربوط به استان هرزگان می شود و کمترین آن به استان آذربایجان غربی با ۲۱.۴ درصد تعلق دارد. نرخ تورم دوازده ماهه نیز این استان را در صد فهرست قرار می دهد به طوریکه این رقم برای هرمزگانی ها به به ۳۱.۴ درصد می رسد.

در شاخص شهری بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه به هرمزگان با ۳۲.۸ درصد تعلق گرفت و کمترین آن نیز مربوط به آذزبایجان غربی بود. لازم به ذکر است در نرخ تورم دوازده ماهه نیز این استان در صدر شاخص شهری بود و استان فارس کمترین میزان را به خود اختصاص داد.

در خانوارهای روستایی هم این آمار تکرار شد و یا این حساب با همه منابع و ویژگیهایی که در این استان قرار دارد اما شاهد اتفاقات عجبیی در آن هستیم که. با این وضعیت استانی مانند هرمزگان این پتانسیل را دارد که ئر میانکین گیری تورم نقش پر رنگی در بالا نکه داشتن آمار داشته باشد زیرا اعداد و ارقام به خوبی مؤید این موضوع هستند. آنچه که مسلم است در شرایط فعلی همگی باید در جهت پائین آوردن آمارهایی این چنینی تلاش کنیم اما تکرار شدن نام یک استان با ویژگیهای جالب و قابل تأمل در همه شاخصها پیام نگران کننده ای را مخابره می کند و آن حباب ایجاد شده در زنجیره اقتصادیست که به واسطه شرایط ویژه آن در حال بزرگتر شدنست. امیدواریم مسئولان استانی در این باره اهتمام و دقت نظر داشته باشند و دفعات بعد شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار