زلنسکی: تاخیر در تحریم نفت روسیه به قیمت جان اوکراینی‌ها تمام می‌شود

رئیس جمهوری اوکراین امروز (پنجشنبه) ضمن آنکه از سیاستمداران غربی خواست سریعاً با تحریم نفت روسیه موافقت کنند، هشدار داد که ناکامی و تاخیر آنها در انجام این کار به قیمت جان مردم اوکراین تمام می‌شود.

به گزارش رصد روز، رئیس جمهوری اوکراین امروز (پنجشنبه) ضمن آنکه از سیاستمداران غربی خواست سریعاً با تحریم نفت روسیه موافقت کنند، هشدار داد که ناکامی و تاخیر آنها در انجام این کار به قیمت جان مردم اوکراین تمام می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی همچنین گفت: من همچنان اصرار دارم که بانک‌های روسی باید به طور کامل از سیستم مالی بین‌المللی حذف شوند.

براساس گزارشات، حمله شش هفته‌ای روسیه به اوکراین تاکنون باعث فرار چهار میلیون تن از کشور، کشته یا زخمی شدن هزاران تن دیگر و تخریب شهرهای اوکراین شده است.

زلنسکی گفت: مسکو آنقدر پول از صادرات نفت بدست می‌آورد که نیاز ندارد مذاکرات صلح را جدی بگیرد. من از “جهان دموکراتیک” می‌خواهم تا نفت خام روسیه را تحریم کند.

وی افزود: برخی سیاستمداران هنوز نمی‌توانند تصمیم بگیرند که چطور سیل دلار نفتی و یوروی نفتی به روسیه را محدود کنند؛ به طوری که اقتصادهای خودشان در خطر نیفتد. پیش‌بینی من این است که با این وجود یک تحریم نفتی اعمال خواهد شد.

زلنسکی در ادامه گفت: تنها سوال این است که تا زمانی که این سیاستمداران تصمیم خود را اتخاذ کنند ارتش روسیه چند مرد و زن اوکراینی دیگر را خواهد کشت.

این در حالی است که روسیه تاکید دارد که یک “عملیات نظامی ویژه” را با هدف غیرنظامی کردن و “نازی‌زدایی” اوکراین آغاز کرده است. اما اوکراین و دولت‌های غربی این اظهارات روسیه را به عنوان بهانه‌ای برای حمله به اوکراین تلقی می‌کنند.

آمریکا روز چهارشنبه بانک‌ها و سران روسیه را با دور جدیدی از تحریم‌ها هدف گرفت. زلنسکی تاکید کرد که این اطلاعیه فوق‌العاده اما ناکافی است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط