زمان تصمیم‌گیری ایران / اختلافات کم اما مهم است

​سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شامگاه پنجشنبه خود گفت که پس از خروج از برجام، تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و ترور سردار سلیمانی ، حملات به نیروهای آمریکایی چهار برابر شده است.

به گزارش رصد روز، ​سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شامگاه پنجشنبه خود گفت که پس از خروج از برجام، تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و ترور سردار سلیمانی ، حملات به نیروهای آمریکایی چهار برابر شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که پس از آنکه «دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و همچنین پس از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و ترور «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود پرداخته و حملات به تاسیسات و شرکای آمریکا در منطقه به طور قابل ملاحظه‌ای بدتر شده است.

وی که در کنفرانس خبری وزارت امور خارجه صحبت می‌کرد، گفت: «از سال ۲۰۱۲-۲۰۱۸ حملات چشمگیری به نیروهای آمریکایی و تاسیسات دیپلماتیک آمریکا در عراق وجود نداشت. این موضوع در سال ۲۰۱۸ تغییر کرد و بین سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، تعداد حملات توسط گروه‌های تحت حمایت ایران تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته که این پس از خروج از برجام و قرار دادن سپاه در لیست تحریم‌ها و کشتن سلیمانی روی داده است».

پرایس اضافه کرد: «تلاش برای سرکوب نیروهای تحت حمایت ایران بر اساس راهبردی که به ارث بردیم، کارساز نبود».

وی ادامه داد: «ما می‌خواهیم شاهد این باشیم که راهبرد کارساز بوده و موثر باشد. ما همچنان اعتقاد داریم که بازگشت به برجام راهکاری مناسب است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «تعداد اندکی از موضوعات تا نهایی شدن بازگشت به توافق باقی مانده است. اکنون مسیولیت تصمیم گیری بر عهده ایران است».

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه درباره اختلافات با رژیم صهیونیستی در خصوص بازگشت به برجام گفت: این موضوع پنهانی نیست که ما با متحدان اسراییلی خود دچار اختلافات تاکتیکی هستیم اما آن‌چه وجود ندارد اختلاف در سطوح راهبردی است.

وی افزود: ما و شرکای اسراییلی متعهد هستیم که نباید به ایران اجازه داده شود که هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست یابد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت مذاکرات وین نیز گفت: در هفته‌های اخیر پیشرفت به‌دست آمده است، تعداد کمی از مسایل باقی مانده‌اند.

پرایس با این ادعا که حالا زمان تصمیم‌گیری ایران است گفت که “اختلافات کم اما مهم” مانع از توافق در مذاکرات احیای برجام است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط