زمان ثبت نام وام‌ های دانشجویی به زودی اعلام می‌ شود

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش رصد روز، ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، درباره آغاز زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بازه زمانی ثبت نام وام‌های دانشجویی اواخر مهرماه اعلام خواهد شد. باید ابتدا دانشجویان ثبت نام‌های آموزشی و انتخاب واحدهایشان را انجام دهند و پس از آن صندوق رفاه بخشنامه بازه زمانی ثبت وام‌های دانشجویی را به دانشگاه‌ها اعلام می‌کند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: هنوز در خصوص میزان اعتبار وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید تصمیم گیری نشده، ولی نسبت به سال تحصیلی قبل سقف وام‌های دانشجویی را ۳۰ درصد افزایش داده‌ایم.

مطیعی درباره ظرفیت‌ها خوابگاهی برای ترم جدید نیز گفت: در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی اگر قرار باشد دانشگاه‌ها حسب تاکید کارشناسان دفتر مشاوره و سلامت و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی «هر اتاق یک دانشجو» را در دستور کار خود قرار دهند، معنایش این است که شاید ما بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت متعارف و اسمی خوابگاه دانشجویی را نتوانیم در آغاز مهر ماه در اختیار داشته باشیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در این شرایط تنها راه پیش روی دانشگاه‌ها این است که تا زمان عادی سازی کرونا به صورت مرحله بندی دانشجویان را پذیرش کنند و یا اینکه از خوابگاه‌های استیجاری برای پوشش کمبود ظرفیت‌های خوابگاهی استفاده کنند تا پاسخگوی نیاز‌های دانشجویان خود باشند.

مطیعی با اشاره به نحوه پرداخت وام‌های دانشجویی در نیمسال جدید تحصیلی گفت: برخی شرایط پرداخت وام‌ها تسهیل شده و تلاش ما این است که در کمترین زمان پس از ارسال درخواست وام‌ها پرداخت شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: بخشنامه مربوط به وام‌های دانشجویی به موقع ارسال خواهد شد و تصمیم داریم هیچ لیست وامی از سوی دانشگاه و دانشجویان بی پاسخ نماند و هیچ دانشجوی وام‌گیرنده واجد شرایطی از وام محروم نشود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار