زمزمه قطع دوباره صادرات گاز روسیه به اروپا

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که می‌خواهد تا چند روز دیگر صادرات گاز به اروپا را به مدت سه روز قطع کند.

به گزارش رصد روز، شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که می‌خواهد تا چند روز دیگر صادرات گاز به اروپا را به مدت سه روز قطع کند.

شرکت گاز پروم روسیه که بازوی صادرات گاز این کشور به شمار می‌رود، اعلام کرد که از روز ۳۱ آگوست به مدت سه روز برای انجام تعمیرات، صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم۱ متوقف خواهد شد.

گازپروم اعلام کرده که در روز ۳۱ آگوست تنها کمپرسور گاز خط لوله نورداستریم ۲ به مدت سه روز از مدار خارج خواهد شد و گفته می‌شود قرار است متخصصان آلمانی از شرکت زیمنس نیز در این عملیات مشارکت داشته باشند.

گازپروم می‌افزاید: پس از تکمیل این عملیات و به خاطر رفع نقائص فنی، میزان صادرات گاز روسیه از طریق این خط لوله به اروپا به ۳۳ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید. البته این میزان معادل ۲۰ درصد کل ظرفیت صادراتی این خط لوله است. این خط لوله ۶ توربین تقویت فشار گاز دارد که فقط یکی عملیاتی مانده و بقیه نیازمند تعمیرات اساسی هستند. یکی از این توربین‌ها هم هم‌اکنون به خاطر تحریم‌ها و پس از بازگشت از کانادا در آلمان بلاتکلیف مانده است.

گازپروم می‌گوید: برای بالا بردن صادرات گاز به آلمان و اروپا نیازمند بازگشت ۵ توربین دیگر به مدار است.

در حالی شاهد انتشار چنین اخباری هستیم که همین حالا هم شاهد افزایش شدید قیمت گاز در بازار اروپا هستیم به طوری که فقط در معاملات دیروز قیمت گاز در اروپا ۷ درصد رشد کرد و به بالای ۲۶۰۰ دلار به ازای هر هزار مترمکعب رسید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار