زیان ۶۵۵ میلیارد ریالی ایرانول با عدم اجرای تعهدات

عدم اجرای تعهدات شرکت نفت ایرانول در مقابل شرکت پتروسان ضرر و زیان قابل توجهی را برای این شرکت نفتی رقم زد در حالیکه می شد این مسئله را جور دیگری حل کرد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در سال ۸۴ قراردادی بین شرکت نفت ایرانول با شرکت پتروسان منعقد می گردد که براساس آن باید سالانه ۱۰ میلیون لیتر انواع روغنهای صنعتی برای صادرات تحویل شرکت پتروسان می شد. ایرانولی ها پس از تحویل اولین حواله خرید به مقدار ۵۰۰ هزار لیتر از اجرای مابقی مفاد قرارداد امتناع کردند. عدم اجرای این تعهدات باعث شد تا مسئله وارد فاز حقوقی شود در سال ۹۶ ایرانولی ها محکوم به پرداخت ۱۲.۵۰۰ تن روغن به قیمت روز قرارداد به شرکت مذکور شدند.

در پایان سال قبل این شرکت محکوم به فروش مقدار ۷ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۶۲۰ کیلوگرم روغن گردید. با توجه به اینکه بهای تمام شده روغن مربوطه در تاریخ صورت وضعیت مالی بالاتر از قیمت فروش بود زیان ۶۵۵ میلیارد ریالی برای ایرانولی ها ثبت شد.

البته شرکت نفت ایرانول در بخشی دیگر از صورتهای مالی خود دارای موضوعات دیگری است که در گزارشات بعدی به آن اشاره خواهیم کرد ما تا همینجا باید به این پرسش پاسخ داد که با توجه به حضور ایرانول در بورس و زیانی که از جهت می تواند متوجه سهامداران شود چرا سالها این مسئله به درازا کشید تا امسال شاهد ضرر و زیان این شرکت نفتی باشیم؟

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار