سؤال از رئیس جمهور هیچ فایده ای ندارد

وقتی دولت خود را به حاشیه کشانده دستگاههای دیگر هم ورود نمی کنند. بنده طرح دو فوریتی را تهیه کردم که ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی به صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم بتوانند بخشی از نیازهای خود را با آن تامین کنند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، فشارهای اقتصادی بر مردم خصوصاً اقشار متوسط و پایین جامعه وضعیت بسیار بدی را به وجود آورده و چهره بدی را از دولت نزد مردم ایجاد کرده است. باید گفت در این باره با توجه به اظهارات کارشناسان مختلف تحریم ها خیلی اثر گذار نبوده اند زیرا این مسائل در چند ماه گذشته است که فشار مضاعفی را ایجاد کرده و این موضوع باعث شد که مسائل مختلف روی میز مجلس باز شود که البته خیلی زود بسته شد طرح سوال از رئیس جمهور.جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این ارتباط به خبرنگار رصد روز گفت: سوال از رئیس جمهور فایده ای ندارد این مسئله در مجلس دهم تکرار شد و رئیس جمهور اخطار گرفت آیا تغییری در روند مسائل ایجاد شد؟ کوچکی نژاد ادامه داد نگاهی به وضعیت افزایش قیمت ها نشان می دهد که هیچ کس نظارتی روی این مسائل ندارد و متأسفانه مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد شده است در بخش های مختلف روی مردم فشار وجود دارد از اقلام اساسی گرفته تا قیمت مسکن و ارز و خودرو که باید از دولت پرسید این رفتار حاصل چه نوع تحلیلی از شرایط کشور است؟

این نماینده مجلس اضافه کرد وقتی دولت خود را به حاشیه کشانده دستگاههای دیگر هم ورود نمی کنند. بنده طرح دو فوریتی را تهیه کردم که ارز نیمایی و ۴۲۰۰ تومانی به صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم بتوانند بخشی از نیازهای خود را با آن تامین کنند این مسئله حتی می تواند به صورت کارت های الکترونیکی در اختیار مردم باشد تا برای رفع نیاز خصوصاً در بخش اقلام اساسی از آن استفاده کنند. ما در اوایل انقلاب وقتی اوضاع اقتصادی خیلی خراب بود به توزیع کوپن اقدام کردیم.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث قیمت گذاری برنج گفت متاسفانه مردم از وضعیت فعلی در نرخ‌ گذاری این محصول کشاورزی راضی نیستند زیرا هزینه تولید زیاد است و قیمت فعلی کفاف هزینه ها را نمی دهد.

این نماینده مجلس در خصوص راهکار موجود برای حل این مشکل گفت: دولت وقتی ارزاق عمومی را در اختیار مردم بگذارد ناچار است برنج را با قیمت تضمینی به بخرد در مورد آن یارانه پرداخت کند و آن را با قیمت بسیار پایین در اختیار مصرف کننده بگذارد وی اظهار کرد سیستم اقتصاد کشور یک زنجیره به هم پیوسته است که هر تغییری در آن سبب تغییر در بقیه ارکان می شود. کوچکی نژاد افزود: ما در قانون برنامه هم اشاره کردیم که دولت ۱۴ میلیارد دلار از صندوق ذخیره برداشت کند تا با آن ارزاق عمومی و اقلام اساسی مردم با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان در اختیارشان قرار گیرد.

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

مطالب مرتبط