سحر دولتشاهی کاریکاتور خودش را منتشر کرد!+ ویدیو

سحر دولتشاهی در تازه‌ترین استوری‌اش کاریکاتوری از خودش و پیمان معادی منتشر کرد که در نوع خودش جالب است.

به گزارش رصد روز، سحر دولتشاهی در تازه‌ترین استوری‌اش کاریکاتوری از خودش و پیمان معادی منتشر کرد که در نوع خودش جالب است؛ این دو در سریال جنجالی این روزها یعنی «افعی تهران» نقش آفرینی می‌کنند.

سحر دولتشاهی (زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸) بازیگر اهل ایران است. او در رشتهٔ ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه تحصیل کرده‌است. فیلم چهارشنبه‌سوری (۱۳۸۴) نخستین حضور او در سینما و تئاتر نیمروز خواب آلود (۱۳۸۰) نخستین کار حرفه‌ای او بود.

دولتشاهی دوبار برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های عصر یخبندان (۱۳۹۳) و چهارراه استانبول و عرق سرد (۱۳۹۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شده‌است. او برای بازی در مجموعهٔ قورباغه (۱۳۹۹–۱۴۰۰) نامزد بهترین بازیگر زن درام از جشن حافظ شد. او از آن زمان‌ در فیلم درام آتابای (۱۳۹۸) حضور یافته و برای نبودنت (۱۴۰۲) نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد.

«من همیشه علاقه خاصی به موسیقی داشتم و در سنین خیلی کم سه تار می‌زدم که دنبال نکردم. همیشه هم سعی کردم رابطه ام را با موسیقی حفظ کنم؛ از کلاس‌های سولفژی که در دانشگاه گذراندم تا دوره‌های آوازی که رفتم.»

سحر دولتشاهی در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد.او از همان سنین کم کارت مربی‌گری و نجات غریق داشت و در خیلی از مسابقات مادرش را همراهی می‌کرد. او در ابتدا در رشته مهندسی شیمی مشغول به تحصیل بود که از این رشته انصراف داد. وی دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد است.

مادر او نایب رئیس فدراسیون شنا و هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم و پدرش مهندس مکانیک است. او یک خواهر (نسیم) و یک برادر (روزبه) دارد. روزبه دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس محاسبات در کانادا و نسیم دانش‌آموخته دانشگاه تهران و دکترای باستان‌شناسی در برلین است. خانوادهٔ او از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی هستند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار