سرمایه گذاری ۶۸ میلیارد تومانی ایران خودرو در املاک + سند

گروه تولیدی ایران خودرو که در سال 97 اقدام به سرمایه گذاری 68 میلیارد تومانی در املاک کرده در پایان همان سال زیان انباشته خود را 149.545 میلیارد ریال می بیند که نسبت به سال قبل خود رشد 247 درصدی را پشت سر گذاشته. این موضوع در کنار اخباری ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در روزهای گذشته تصاویری از دپوی خودروهای ایران خودرو در مازندران ابهاماتی را ایجاد کرد هرچند که مدیر ایران خودروی مازندران این تصاویر را مربوط به خودروهای ناقص دانست و اعلام کرد که با رفع نواقص این خودروها از پارکینگ خارج شده و به دست مشتریان می رسد. اما مسئله ای که در بررسی صورتهای مالی ایران خودرو مشاهده می شد ابهام آفرینی می کند. سرمایه گذاری در املاک توسط گروه ایران خودرو آن هم به مبلغ قابل توجه ۶۸ میلیارد تومان موضوعی است که برای دنبال کنندگان اخبار خودرویی می تواند محل بحث باشد. سرمایه گذاری در املاک توسط یک گروه خودرویی به هر منظوری صورت گرفته باشد یقیناً توضیحی خواهد داشت که شنیدینی خواهد بود.

گروه تولیدی ایران خودرو که در سال ۹۷ اقدام به سرمایه گذاری ۶۸ میلیارد تومانی در املاک کرده در پایان همان سال زیان انباشته خود را ۱۴۹.۵۴۵ میلیارد ریال می بند که نسبت به سال قبل خود رشد ۲۴۷ درصدی را پشت سر گذاشته. این موضوع در کنار اخباری که گاهاً در مورد پارکینگهای پر از خودرو ایران خودرو به گوش می رسد می تواند شائبه هایی ایجاد کند.

سرمایه گذاری در املاک

ایران خودرو که با گذشت نیم فصل سال ۹۹ هنوز خبری از صورتهای مالی ۳ ماهه سال جاری آن نیست در پایان سال ۹۸ با زیان ۲۷۵.۱۶۵ میلیارد ریالی  روبروست که نسبت به سال سال ۹۷ رشد قابل توجه داشته است.

صنعت خودروسازی کشور در سالهای گذشته بیشتر از سوء مدیریت رنج برده و انتظار می رود که با تحولات صورت گرفته در این بخش دیگر شاهد این موضوع نباشیم. اما به هر طریق ممکن باید پذیرفت مسائلی در لایه های پنهان خودروسازی وجود دارد که بدون شک به بدنه این بخش بزرگ صنعتی آسیب خواهد رساند. در حال حاضر وضعیت خودروسازان با توجه به شرایط موجود در کشور به لحاظ تولیدی قابل تأمل است اما نباید فراموش کرد که با توجه به اخباری که گاهاً در سطح جامعه درباره مسائل خودرویی مطرح می شود از مطالبه گری در این باره دست کشید. سرمایه گذاری ۶۸ میلیاردی در املاک در شرایطی که وضعیت مالی سال ۹۷ ایران خودرو به وضوح بیانگر چالشهای فراوان آن است می تواند توضیح روشن و شفافی داشته که منتظر شنیدن آن هستیم.

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار