سقوط قیمت سکه ادامه دارد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امامی امروز ۲۰ مهر

قیمت سکه امامی در دور روز گذشته بیش از ۲ میلیون تومان سقوط کرده است. فعالان اقتصادی می‌گویند یکی از دلایل این ریزش، عقب نشینی قیمت دلار در بازار آزاد بوده است. به گزارش رصد روز، بررسی هسته مرکزی بازار سکه در دو روز گذشته حکایت از سقوط قیم...

قیمت سکه امامی در دور روز گذشته بیش از ۲ میلیون تومان سقوط کرده است. فعالان اقتصادی می‌گویند یکی از دلایل این ریزش، عقب نشینی قیمت دلار در بازار آزاد بوده است. به گزارش رصد روز، بررسی هسته مرکزی بازار سکه در دو روز گذشته حکایت از سقوط قیمت سکه امامی دارد. فعالان اقتصادی می‌گویند به دنبال کاهش تقاضا در بازار دلار، سکه بازان هم از خریدهای هیجانی دست کشیده اند. قیمت سکه امامی در روز سه شنبه در حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در معاملات نقدی روز گذشته هم ۶۰۰ هزار تومان ارزان شد.

به عقیده معامله گران اگر امروز قیمت دلار سطح ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست بدهد، نهایتا تا مرز ۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد. سکه‌بازان می‌گفتند در صورتی که این اتفاق بیفتد احتمال تداوم ریزش قیمت سکه هم وجود دارد. با این حال اگر نرخ دلار  به دلیل اخبار سیاسی و… صعودی شود این امر می تواند تا حدودی جلوی کاهش قیمت سکه را بگیرد.

در صورتی که که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله مساوی تقسیم کنیم در حال حاضر حاضر فلز گران بهای داخلی بر روی پله چهارم کانال ۲۸ میلیون تومان قرار دارد. این قیمت در واقع با قبل از شروع جنگ غزه ۳۰۰ هزار تومان فاصله دارد و این در حالی است که در همین هفته قیمت سکه تمامی تا نزدیک کانال ۳۲ میلیون تومان رسیده بود.

در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه شب هم خبری از خریدهای هیجانی نبود. فلزگران بهای داخلی در حدود ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند سکه در حال حاضر مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌ روی خود دارد و در صورتی که به آن برسد در مرحله بعد  برای فتح کانال ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهد کرد. با این حال اگر دلار به مسیر روز گذشته ادامه دهد احتمال عقب نشینی تا کف کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد.

منبع:اقتصادنیوز

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار