سهم زنان از بین جمعیت بیکار چقدر شد؟

سهم زنان از بین جمعیت بیکار به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش رصد روز، گزارشی که اخیرا مرکز آمار در رابطه با وضعیت بیکاری در پاییز سال جاری منتشر کرد نشان داد که در حال حاضر جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر به ۶۲ میلیون و ۴۴۴ هزار نفر رسیده که ۴۱.۴ درصد آنها از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

در بین جمعیت فعال  ۲۳ میلیون و ۴۱۳ هزار نفر شاغل و حدود دو میلیون و ۴۳۵ هزار نفر بیکار هستند. براین اساس نرخ بیکاری پاییز به ۹.۴ درصد رسیده بود که در مقایسه با فصل مشابه سال قبل ۱.۲ درصد کاهش داشت.

اما بررسی جزئیات گزارش بیکاری نشان می دهد که در پاییز امسال تعداد زنان بیکار حدود ۷۰۰ هزار و ۱۵۳ نفر اعلام شده و نرخ بیکاری در بین آنها به ۱۵.۹ درصد رسیده است. در حالی که در پاییز سال گذشته جمعیت زنان بیکار ۹۳۶ هزار نفر با نرخ ۱۷.۳ درصد بوده است.

بنا بر این گزارش از تعداد زنان بیکار نیز ۲۳۵ هزار و ۸۴۹ نفر و به عبارتی حدود ۱.۴ کم شده است.

همچنین در پائیز پارسال از جمعیت بیکار یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۲۴ نفر مرد بوده اند که نرخ بیکاری در بین آنها به ۸.۹ درصد گزارش شده بود ولی در پاییز سال جاری جمعیت مردان بیکار به یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است که در این حالت نرخ بیکاری بین آنها ۰.۸ درصد کاهش و ۸.۱ درصد اعلام شده است.

براین اساس از تعداد مردان بیکار در پاییز امسال حدود ۲۲۱ هزار و ۱۸۸ نفر کاسته شده است.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار