سهم ۲۲ درصدی بیمه دانا از مجموع فروش فروش ۲۲ شرکت بیمه ای در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ + جدول

نتایج حاکی از آن است که ۲۲ شرکت بیمه ای سهامی عام در نیمه نخسست سال جاری ۹۰۶ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال بیمه نامه فروختند که بیمه دانا به تنهایی و با فروش ۲۰۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال معادل ۲۲ درصد کل فروش سایر شرکتهای بیمه ای بیمه نامه به فر...

نتایج حاکی از آن است که ۲۲ شرکت بیمه ای سهامی عام در نیمه نخسست سال جاری ۹۰۶ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال بیمه نامه فروختند که بیمه دانا به تنهایی و با فروش ۲۰۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال معادل ۲۲ درصد کل فروش سایر شرکتهای بیمه ای بیمه نامه به فروش رساند که سهم قابل توجهی از بازار را تشکیل می دهد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، قطعاً همه ما در زندگی خصوصی و اجتماعی انتخابهایی داریم که برای رسیدن به آنها الگوها و استانداردهایی را در نظر گرفته ایم. گاهاً این الگوها تا جزئی ترین رفتارهای زندگی ما را تشکیل می دهند و هربار زنجیره رفتارها و معیارهای ما تغییر می کند. این الگوها و متدها چهارچوب ها و قراردهای ذهنی و استانداردهایی هستند که ما در آن احساس آرامش و امنیت روانی داریم. به واسطه این قراردادها و تجربه های شخصی است که برای خرید یک محصول به دنبال نام ها و برندهایی هستیم که که در گذشته انتظاراتمان را برآورده کرده اند و به عبارت دیگر از خرید خود راضی بودیم.

بنگاههای اقتصادی نیز در چنین فضایی به رقابت می پردازند و البته کار برخی با توجه به نوع خدماتشان از سایرین سخت تر است. به عنوان مثال شرکتهای بیمه ای با توجه به ماهیت خدماتشون که معطوف به آینده است و مشتری باید براساس خدمات گذشته و اثرات آتی به آنها اعتماد کند با ساز و کار پیچیده ای در رقابت و فروش محصول روبرو هستند اما در عین حال وفاداری مشترین به خوبی تبیین می کند که کفه ترازو برای کدام شرکتها سنگین تر خواهد بود.

هرچند که امروز شفافیت مهمترین مطالبه افکار عمومی از صنعت بیمه است اما پوشش مناسب، تسویه زود هنگام و ضریب خسارت مناسب مهمترین انتظار بیمه گذاران از بیمه گران است که چنین پارامترهایی را باید از صورتهای مالی و میزان فروش شرکتها استعلام گرفت.

دانا پر فروغ تر از سال قبل

بررسی ها نشان می دهد که بیمه دانا با فروش بیش از ۲۰۲ هزار میلیارد ریال بیمه نامه در نیمه نخست سال دست به کار بزرگی زده بطوریکه نزدیکترین رقیب به این شرکت بیمه ای فاصله معناداری را با آن دارد.  بیمه دانا در شرایطی نیمه نخست ۱۴۰۲ را با قاطعیت به سود خود به پایان رساند که سال گذشته نیز همه رکوردهای ممکن در فروش محصولات بیمه ای را به نام خود ثبت کرده بود و ادامه روند سال ۱۴۰۱ برای این شرکت بیمه ای نشان از ظرفیت بالفعلی دارد که برای کل صنعت بیمه می تواند نتایج مفید ی داشته باشد.

به عبارت دیگر کسب چنین دستاوردی در بیمه دانا نشان از آن دارد که عملیات بیمه گری به منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه در بیمه دانا به درستی در حال پیگیریست و البته یکی از مهمترین ارکان موفقیت بیمه دانا را باید در ارائه نرخ کارشناسانه دانست که تبعات منفی برای شرکت به همراه ندارد.

به عبارت دیگر چیزی که بیمه دانا را در سال گذشته و ۶ ماهه ابتدایی سال جاری در مسیر بالندگی قرار داد کیفیت پرتفوهایی است که در آنها ملاک حرفه ای گری و پرهیز از تحمیل بار مالی سنگین به شرکت به وضوح دیده می شود.

نتایج حاکی از آن است که ۲۲ شرکت بیمه ای سهامی عام در نیمه نخسست سال جاری ۹۰۶ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال بیمه نامه فروختند که بیمه دانا به تنهایی و با فروش ۲۰۲ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال معادل ۲۲ درصد کل فروش سایر شرکت بیمه ای بیمه نامه به فروش رساند که سهم قابل توجهی از بازار را تشکیل می دهد.

نتایج رقابت ۲۲ شرکت بیمه ای در فروش بیمه نامه در نیمه نخست سال را در جدول زیر مشاهده می کنید؛

رددیف نام شرکت بیمه ای میزان فروش بیمه نامه (میلیون ریال)
۱ دانا ۲۰۲.۲۰۱.۹۷۴
۲ دی ۱۴۲.۵۵۱.۱۳۹
۳ آسیا ۱۲۲.۳۵۳.۲۱۱
۴ البرز ۸۹.۷۲۶.۱۰۱
۵ کوثر ۶۷.۱۸۱.۶۱۰
۶ پاسارگاد ۶۲.۳۲۳.۶۴۹
۷ پارسیان ۵۰.۴۶۳.۷۱۹
۸ ما ۳۵.۵۷۹.۰۵۶
۹ معلم ۳۳.۱۲۵.۴۹۷
۱۰ سامان ۲۷.۲۹۱.۳۲۲
۱۱ کارآفرین ۲۴.۰۲۸.۰۸۴
۱۲ ملت ۲۱.۴۶۲.۶۵۸
۱۳ تجارت نو ۱۶.۸۰۹.۸۲۹
۱۴ نوین ۱۶.۳۲۰.۵۰۵
۱۵ تعاون ۱۲.۹۱۹.۳۸۲
۱۶ اتکایی آوای پارس ۸.۷۶۱.۳۸۵
۱۷ میهن ۶.۴۷۱.۰۰۷
۱۸ زندگی خاورمیانه ۴.۷۷۶.۱۵۲
۱۹ اتکایی ایرانیان ۴.۱۳۹.۹۲۸
۲۰ اتکایی امین ۳.۴۰۵.۱۹۵
۲۱ اتکایی سامان ۳.۱۶۱.۷۱۵
۲۲ اتکایی تهران رواک ۲.۰۶۲.۷۰۶
جمع کل ۹۰۶.۶۵۲.۳۰۵

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار