سهم ۸۳ درصدی فولاد مبارکه در تأمین سه محصول استراتژیک / نهضت تولید در قطب فولادسازی خاورمیانه

به گزارش اختصاصی رصد روز ، فولاد مبارکه اصفهان که در سه ماه سال جاری موفق شد رکورد قابل توجهی زا از خود بجا بگذارد. رسیدن به سود خالض ۱۳۸ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریالی برسد. این مجتمع تولیدی همچنین طی همین بازه زمانی نیز سود انباشته خود را به ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، فولاد مبارکه اصفهان که در سه ماه سال جاری موفق شد رکورد قابل توجهی زا از خود بجا بگذارد. رسیدن به سود خالض ۱۳۸ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریالی برسد. این مجتمع تولیدی همچنین طی همین بازه زمانی نیز سود انباشته خود را به ۵۲۳ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال رساند تا روی کاغذ همه چیز قابل توجه باشد. اما جدا از آمارهای قبل قبول در صورتهای مالی باید به روند رو به رشد تولید که از آن میتوان به نهضت تولید فولاد مبارکه نام برد همچنان ادامه دارد. کسب رکوردهای پیاپی که از دوماه قبل از پایان سال ۹۹ شروع شده بود در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه یافت و در این مسیر فولاد مبارکه با نقشه مدون قصد دارد تا در جهت تحقق ظرفیت های اسمی تولید ظرفیت های واقعی خود را به نمایش بگذارد.

در سه ماهه سال جاری سه محصول گندله ، آهن اسفنجی و شمش فولادی در کشور به میزان ۲۷ میلیون ۴۲۳ هزار تن تولید شد. این سه محصول که جزو پرکاربرد محصولات پایه صنعت فولاد هستند آنقدر قابل اهمیت است که وزیر صنعت به از واحدهای تولیدی با ظرفیت بالا خواسته بود تا واحدهای گندله سازی خود را تقویت کنند.

فولاد مبارکه اصفهان موفق شد در سه ماهه سال جاری بیش از ۱ میلیون و ۹۸۸ تن گندله را تولید کند که از این جهت سهم ۱۶ درصدی در کل تولیدات گندله کشور را به خود اختصاص داد. این واحد تولیدی همچنین در آهن اسفنجی نیز با تولید ۲ میلیون و ۴ هزار تن تولید سهم ۲۳ درصدی از کل تولیدات را به نام خود ثبت کرد. اما مهمترین دستاورد در تولید شمش فولادی بود که این مجتمع تولیدی ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار تن شمش فولادی را در سه ماه تولید کرد تا سهم ۴۳ درصدی از تولیدات کشور را برای خود کند.

تولید این سه محصول با اهمیت و روند ادامه دار نهضت تولید در فولاد مبارکه جایگاه فولاد کشور را تا پایان سال تضمین خواهد کرد و نیاز داخلی نیز کاملا برآورده می شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار