سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۴ تن کالای اساسی در بنادر

از ابتدای امسال تاکنون بیش از  ۶۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۱۴ تن میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر کشور بوده است که از این میزان ۱۵ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۰۴ تن واردات کالاهای غیر نفتی و ۱۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۶۷ تن صادرات غیر نفتی صورت...

به گزارش رصد روز ، رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور که البته عمده آن در بندر امام خمینی (ره) است، به حدود سه میلیون تن می‌رسد و باید کاری کنیم که تخلیه و بارگیری آن به استان‌های کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

محمد راستاد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از  ۶۰ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۱۴ تن میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر کشور بوده است که از این میزان ۱۵ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۰۴ تن واردات کالاهای غیر نفتی و ۱۶ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۶۷ تن صادرات غیر نفتی صورت گرفته است.

وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در این بازه زمانی ۸۰۵ هزار و ۷۶۹ TEU (واحد اندازه گیری ظرفیت کانتینر) بوده است و میزان موجودی انبارهای بنادر کشور از همین نظر ۹۵ هزار و ۵۳۲ TEU است.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی درباره میزان موجودی انبارهای بنادر کشور از حیث کالاهای غیر کانتینری و کالاهای اساسی نیز گفت: هم اکنون شش میلیون و ۹۶۰ هزار و ۸۴۰ تن کالاهای مختلف غیر کانتینری و سه میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۴ تن کالای اساسی در انبارهای بنادر موجود است و معمولا در بازه‌های زمانی مختلف میزان موجودی انبارهای بنادر بین دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است.

راستاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا برخی اوقات کالاهای وارداتی در بنادر می‌ماند و تخلیه نمی‌شود، گفت: در لحظه ورود کشتی‌ها و تخلیه محموله‌ها و انتقال آن‌ها به انبارهای بنادر تاخیر و کندی وجود ندارد و این فرآیند با حداکثر سرعت ممکن و بالاترین نرم‌های عملیاتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه واردکنندگان تعمدا و برای گران شدن محصولی، کالای خود را در بنادر نگه نمی‌دارند، تاکید کرد: در تخلیه کالاها از بنادر و بارگیری آن‌ها به استان‌های مختلف نیز باید مکانیسمی اندیشیده شود تا با سرعت بیشتری این اتفاق بیفتد اما رویه نسبتا متعادلی در این زمینه وجود دارد و به محض خروج محموله‌ها ورود و تخلیه آن‌ها را داریم. از سوی دیگر همه دستگاه‌های متولی تلاش می‌کنند تا حداکثر سرعت ممکن در تخلیه این کالاها و توزیع مویرگی آن در کشور اتفاق بیافتد و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار