سود و زیان خالص شرکتهای بیمه ای زیر ذره بین / میهن قعر نشین و کوثر صدرنشین

بررسی سود و زیان خالص شرکتهای بیمه ای این سؤال را مطرح میکند که چرا با وجود پرداخت حقوقهای آنچنانی و تسهیلات قابل توجه به کارمندان در این مورد گاهاً عملکرد ضعیفی را می بینیم

 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اهمیت و جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست. هرچند که این صنعت مانند سایر کشورها جایش را در بین فعالان اقتصادی کشورمان پیدا نکرده اما در عین حال بررسی تحولات صورت گرفته در این حوزه نشان می دهد که به زودی باید شاهد این اتفاق خواهیم بود.

متأسفانه باید گفت رصد برخی از شرکتهای بیمه ای در کشورمان اخبار خوبی را مخابره نمی کند و با بسیاری از ابهامات ریز و درشت در آنها روبرو هستیم. جدا از اینکه پرتفوی بسیاری از شرکتهای بیمه ای در کشورمان دارای ایرادات اساسی و با سبک و سیاق چتر حمایتی صنعت بیمه همخوانی ندارد موارد مهمی در صورتهای مالی این شرکتها مشاهده می شود که پرداختن به آنها می تواند به شفافیت ماجرا کمک کند.

بررسی سود و زیان خالص شرکتهای بیمه ای این سؤال را مطرح میکند که چرا با وجود پرداخت حقوقهای آنچنانی و تسهیلات قابل توجه به کارمندان در برخی از این شرکتها سود خالص اصلا قابل توجه نیست. این ابهام زمانی پر رنگ تر می شود که سابقه فعالیت برخی از آنها را در کفه ترازو می گذاریم.

سود و زیان خالص شرکتهای بیمه ای اولین ابهام را در مورد بیمه میهن می تراشد. این شرکت بیمه ای با سابقه ای نزدیک به ۱۲ سال در آخرین صورتهای مالی خود در قعر جدول قرار می گیرد و قبل از آن بیمه حافظ را می بینیم. اینکه چرا شرکتهایی با این سابقه باید عملکرد ضعیفی را در این بخش داشته باشند سؤالیست که بعداً به دنبال پاسخ آن خواهیم رفت.

سود و زیان خالص شرکتهای بیمه ای که در بازار سرمایه فعالیت می کنند به این شرح است ( ارقام به میلیون ریال است )

 

۱.کوثر:۱۰.۶۵۰.۳۰۱

۲.پاسارگاد: ۱۰.۵۵۲.۲۰۲

۳.دی: ۸.۹۵۳.۳۴۹

۴.البرز: ۸.۰۰۷.۶۲۳

۵.سامان: ۶.۴۶۵.۴۹۲

۶.سینا: ۴.۵۰۹.۸۷۴

۷.ملت: ۳.۷۷۹.۹۲۹

۸.آسیا: ۳.۴۰۸.۵۰۶

۹.نوین: ۳.۰۷۴.۹۰۹

۱۰.معلم: ۲.۹۲۵.۱۱۷

۱۱.تجارت نو: ۲.۵۸۰.۸۸۲

۱۲.ما: ۲.۳۹۹.۴۷۳

۱۳.سرمد: ۲.۰۴۷.۹۰۹

۱۴.اتکایی امین: ۱.۹۸۰.۴۳۲

۱۵.پارسیان: ۱.۹۶۳.۹۹۲

۱۶.اتکایی ایرانیان: ۱.۵۷۴.۴۱۳

۱۷.کارآفرین: ۱.۱۶۹.۳۹۰

۱۸.زندگی باران: ۵۴۹.۵۷۸

۱۹.رازی: ۴۶۸.۹۱۸

۲۰.دانا: ۳۸۰.۶۱۰

۲۱.آرمان: ۳۴۸.۶۳۸

۲۲.تعاون: ۳۳۰.۶۰۷

۲۳.حافظ: ۲۶.۵۸۴

۲۴.بیمه میهن : ۲۰۰.۳۴۵

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار