شاخص های عجیب زیان انباشته بانک سرمایه

شاخص های عجیب زیان انباشته بانک سرمایه که برای اولین بار توسط این پایگاه خبری مورد بررسی قرار گرفته علامت سؤالیست برای نظام بانکی کشور که در آن به حیات برخی بانکها تحت هر شرایطی رضایت داده می شود

به گزارش اختصاصی رصد روز ، زیان انباشته بانکهای کشور مسئله جدیدی در نظام بانکی نیست اما برخی از شاخصهای ثبت شده در این باره توسط برخی بانکها که در نوع خود یک رکورد هستند می تواند بسیار قابل تأمل باشد. بانک سرمایه از جمله بانکهائیست که خیلی ها منتظرند تا سایر کسانیکه در پرونده اختلاس آن نقش داشتند دستگیر و محاکمه شوند. شاخص های عجیب زیان انباشته بانک سرمایه که برای اولین بار توسط این پایگاه خبری مورد بررسی قرار گرفته علامت سؤالیست برای نظام بانکی کشور که در آن به حیات برخی بانکها تحت هر شرایطی رضایت داده می شود در حالیکه جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است . ادغام بانک سرمایه در یکی از بانکهای کشور و یا انحلال آن شاید بهترین تصمیمی است که می توان گرفت اما گویا اراده ای برای اخذ یک تصمیم سرنوشت ساز وجود ندارد و نظام اقتصادی کشور باید تاوان سوءمدیریت بخش خصوصی را پرداخت کند. نمونه شاخصهایی که برای بانک سرمایه به ثبت رسیده در هرکجای دیگر کافی بود تا موجب انحلال و یا ادغام بانک خاطی شود در حالیکه ما همچنان شاهد فعالیت بانکی هستیم که هزینه های زیادی برای بقای آن پرداخته می شود.

 

شاخص های عجیب زیان انباشته بانک سرمایه

 

افزایش ۲۲ درصدی زیان انباشته بانک سرمایه در پایان ۹ ماهه ۹۹ رقم قابل توجه ۳۲۸ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریالی را ثبت کرد. این رقم معادل ۹ ماه یارانه نقدی کل کشور است. معادل ارزی این مقدار با ارز ۲۴ هزار تومانی به ۱ میلیارد و ۳۶۸ میلیون دلار می رسد. با توجه به تورم موجود در بخش های مختلف برای راه اندازی یک کسب و کار موفق نیاز به نقدینگی ۸ میلیارد ریالی  وجود دارد که این یعنی با زیان انباشته بانک سرمایه می توان ۴۱.۰۶۶ شغل ایجاد کرد. در یازده ماهه سال ۹۹ بنا به اظهارات وزیر اقتصاد درآمد نفتی کشور تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که این یعنی رقم زیان انباشته بانک سرمایه بیش از ۳ برابر درآمد نفتی کشور در ۱۱ ماهه سال ۹۹ است. با این حساب آیا هنوز برای تصمیم گیزی درست در این باره باید دست روی دست گذاشت در حالیکه می توان کارهای مختلفی با هزینه هایی که این بانک برای نظام اقتصادی کشور دارد انجام داد.

 

مطالب مرتبط