شرط آمریکا برای انتقال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، پول‌های ایران در کره آزاد نمی‌شوند.

به گزارش رصد روز، در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند این آمریکا بوده که توافق هسته‌ای را ترک کرده و اکنون نیز آن‌ها باید ابتدا به برجام بازگردند، دولت واشنگتن مجدداََ زیاده‌خواهی‌ها درباره ایران را تکرار کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه، بار دیگر از تهران خواست که ابتدا به توافق هسته‌ای پایبند شود و گفت: «اگر ایران به تعهداتش بازگردد، ما هم همان کار را می‌کنیم».

به نوشته کانال شبکه «الجزیره»، بلینکن همچنین گسترش برجام به دیگر موضوعات را نیز تکرار کرد: «ما از آن (بازگشت به برجام) برای ساختن توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر استفاده می‌کنیم».

وی با ابراز تأسف از پاسخ منفی ایران برای حضور در نشست غیررسمی گروه ۵+۱ در اروپا برای بررسی بازگشت به برجام، مدعی شد: «به‌نظرم، اکنون توپ در زمین ایران است و باید دید که آن‌ها چقدر [برای بازگشت به برجام]جدی هستند».

وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به خروج دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور از توافق هسته‌ای، افزود: «زمانی که ما از توافق خارج شدیم، ایرانی‌ها هم از آن عقب‌نشینی کردند، اما هدف ما این است که ایران را [به پایبندی]به توافق بازگردانیم».

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، بلینکن همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی پرداخته و مدعی شد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، این پول‌ها آزاد نمی‌شوند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار