شناسایی ۴۴۲ هزار ملک دولتی!

جزئیات این گزارش حکایت از آن دارد که طی یک سال منتهی به پایان مرداد ماه سال جاری 907 فقره گواهی برای مستند سازی اموال غیرمنقول دولتی به منظور تثبیت مالکیت دولت صادر شده است.

به گزارش رصد روز ،  گزارش عملکرد وزارت اقتصاد نشان می‌دهد در بخش مدیریت دارایی‌های دولتی تا مرداد ماه سال ۹۹ بالغ بر ۴۴۱ هزار ۷۵۴ ملک دولتی ثبت شده که از این تعداد بیش از ۲۳ هزار ملک آن در یک سال اخیر شناسایی و ثبت شد.

چقدر ملک دولتی شناسایی شد؟

در بخشی از این گزارش آمده است:‌ برای شناسایی اموال غیرمنقول دولت با ایجاد سامانه جامع اطلاعات دستگاه‌های اجرایی (سادا) و ایجاد حساب کاربری و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی تا مرداد سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۴۱۷۵۴ ملک دولتی ثبت شده که از این تعداد ۲۳۷۵۴ ملک در یک ساله اخیر شناسایی و ثبت شده است.

تثبیت مالکیت دولت در برخی اموال

جزئیات این گزارش حکایت از آن دارد که طی یک سال منتهی به پایان مرداد ماه سال جاری ۹۰۷ فقره گواهی برای مستند سازی اموال غیرمنقول دولتی به منظور تثبیت مالکیت دولت صادر شده است.

۷.۵ میلیون قلم اموال منقول شناسایی شد

طراحی سند مالکیت دولتی متمایز از اسناد عادی در حوزه اموال منقول، با اجرای نظام نوین اموال منقول غیرمصرفی و شیوه نامه شناسایی اموال دولت، اقدامات لازم به عمل آمد و از مرداد سال ۹۸ تا مرداد سال ۹۹ تعداد ۷.۵ میلیون قلم اموال منقول شناسایی و ثبت گردیده است.

کاهش خودروهای دولتی

در حوزه خودروهای دولتی، با هدف سیاست انقباضی برای کاهش تعداد خودروهای دولتی، در یک سال گذشته تعداد ۱۲۴۷ خودرو کاهش یافته است.

مجوز فروش املاک مازاد

وزارت اقتصاد اعلام کرد در راستای شناسایی اموال دستگاه‌های اجرایی بالغ بر ۶۳۴ ملک مازاد شناسایی و مجوز فروش آن صادر شده است.

به گزارش فارس، پیش از این فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفته بود که دارایی دولت ۷ میلیون میلیارد تومان  تخمین زده می‌شود که بیش از ۲.۸ هزار هزار میلیارد تومان شرکت دولتی ارزیابی و به روز شده داریم که قابلیت واگذاری دارند. اگر ۲۰ درصد مازاد دارایی‌های دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عرضه کنیم مانند دارایی‌های پروژه امید شهر می‌توان رونق ایجاد کرد.

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار