شکایت ستاد ترامپ، این بار درباره آراء باطله در آریزونا

ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه شکایتی به دادگاه آریزونا، به نتایج انتخابات و آراء باطله در این ایالت اعتراض کرد.

به گزارش رصد روز ، در ادامه مخالفت‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با اعلام پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری توسط خود او و رسانه‌های آمریکایی، ستاد ترامپ شکایت‌نامه جدیدی تنظیم کرد.

به نوشته «رویترز»، ستاد انتخاباتی ترامپ بامداد یکشنبه با ارائه شکایتی به دادگاه آریزونا، به نتایج انتخابات و آراء باطله در این ایالت اعتراض کرد.

بر این اساس، در شکایت ستاد ترامپ آمده که مسئولان شعب اخذ رأی در پرجمعیت‌ترین شهرستان این ایالت، به نادرستی رأی برخی از رأی‌دهندگان را ابطال کردند، که می‌توانست در نتیجه انتخابات در این آریزونا تعیین‌کننده باشد.

مسئولان انتخاباتی شهرستان «ماریکوپا» و سخنگوی ستاد بایدن هنوز به این شکایت و اتهامات واکنش نشان نداده‌اند.

ساعاتی پیش بود که رسانه‌های آمریکایی از جمله «سی‌اِن‌اِن»، «فاکس‌نیوز»، «سی‌بی‌اِس‌»، «آسوشیتدپرس» و «نیویورک‌تایمز» با بیان اینکه بایدن توانسته به ۲۹۰ رأی الکترال دست پیدا کند، او را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اعلام کردند.

بعد از آن ترامپ با صدور باینیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز به نقل از دستیاران ترامپ نوشت گمان نمی‌کنند که او به هیچ نحوی مانع به دست گرفتن قدرت توسط بایدن شود اما فعلا برنامه‌ای هم برای سخنرانی پذیرش شکست ندارد.

 

 

 

 

 

فازس

مطالب مرتبط