شکلات های ایرانی به ۶۶ کشور دنیا صادر میشوند

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران گفت: با وجود اینکه در حال حاضر از ۷۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور استفاده می‌شود، اما انواع محصولات به ۶۶ کشور جهان صادر می‌شوند.

به گزارش رصد روز ، جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران در خصوص وضعیت تولید انواع شکلات در کشور اظهار کرد: تولید در حال حاضر با وجود مشکلاتی که در ابتدای سال داشتیم، در وضعیت مساعدی به سر می‌برد و میزان تولید به اندازه سال قبل خواهد بود.

وی افزود: برای تولید انواع بیسکویت، شیرینی و شکلات برخی مواد اولیه به کشور وارد می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به انواع روغن‌های تخصصی و شیر خشک اشاره کرد.
به گفته دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران؛ در برخی از تولیدی‌ها از شیر خشک ایرانی نیز استفاده می‌شود، اما کیفیت موارد خارجی بیشتر است.
مغازه‌ای بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگی که هم اکنون تولیدکنندگان با آن مواجه اند، تامین مواد اولیه تولید است. به تازگی با رشد نرخ ارز واردات مواد اولیه با هزینه‌های بالاتری تمام می‌شود و همین موضوع سبب شده تا هزینه‌های تولید برای تولیدکننده به صرفه نباشد.
وی با اشاره به وضعیت صادرات انواع بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون به ارزش ۱۶۰ میلیارد دلار صادرات به ۶۶ کشور جهان انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران تصریح کرد: در تلاش هستیم تا این کاهش ۱۵ درصدی را جبران کنیم و تا پایان امسال به میزان سال گذشته صادرات انجام دهیم و در درآمد‌های ارزی اختلال ایجاد نشود.
مغازه‌ای افزود: سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار و سال قبل‌تر ۸۰۰ میلیارد دلار صادرات انجام داده ایم که دلیل این اُفت صادرات، محدودیت‌های مالی و بانکی است به طوری که برخی از مقاصد صادراتی را از دست داده ایم.
وی عنوان کرد: ظرفیت‌های تولیدی کشور، تولید سالیانه بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است در حالی که میزان تولید سالیانه هم اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است یعنی کم‌تر از ۷۰ درصد.
باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار