صحبت وزیران امور خارجه ایران و انگلیس درباره برجام

وزیر امور خارجه با اشاره به تماس تلفنی با همتای انگلیسی عنوان کرد: در این گفت‌وگو خاطرنشان کردم که آمریکا باید به طور کامل به تعهداتش بازگشته و از تلاش برای استفاده از جنگ اقتصادی علیه ایران به عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد.

به گزارش رصد روز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه در توئیتی از گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی خبر داد و نوشت: در تماس تلفنی با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در خصوص لزوم از سرگیری پایبندی کامل به برجام توافق کردیم.

ظریف اضافه کرد: در این گفت‌وگو خاطر نشان کردم که ایالات متحده باید به طور کامل به تعهداتش بازگشته و از تلاش برای استفاده از جنگ اقتصادی علیه ایران به عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد.

وی افزود: همچنین در خصوص موضوعات دوجانبه و‌ کنسولی گفت‌وگو کردیم.

ظریف

ایران و گروه ۱+۴ دور جدید مذاکرات خود به منظور احیای برجام را از فروردین ماه سال جاری آغاز کردند و دور پنجم آن از چهارم تا ۱۲ خرداد ماه به طول انجامید و مقرر شد هیات ها برای تنفس و رایزنی های بیشتر به پایتخت هایشان بازگشته و هفته آینده دوباره گفت وگوها را از سر بگیرند.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس که اخیرا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «در دیدار خود با گابی اشکنازی بر تعهد به راه‌حل دو دولتی، اهمیت یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران و تعهد خود به امنیت اسرائیل تأکید کردم» این اظهارات واکنش سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی خطاب به وزرای خارجه آمریکا و انگلیس و تلاش آنها برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی نوشت: به جای بی اعتبار کردن خودتان بر احیای برجام تمرکز کنید.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار