صعود قیمت نفت در آستانه وقوع یک طوفان قدرتمند در مکزیک

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن تولید نفت خلیج مکزیکو در آستانه وقوع یک طوفان، افزایش یافت.

به گزارش رصد روز، قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن تولید نفت خلیج مکزیکو در آستانه وقوع یک طوفان، افزایش یافت.بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت. این شاخص روز گذشته با ۱.۴ درصد کاهش بسته شده بود. شاخص نفت آمریکا در مسیر ثبت بیش از هشت درصد رشد هفتگی قرار دارد که بزرگترین رشد هفتگی از اوایل فوریه تاکنون خواهد بود.

بهای معاملات نفت برنت با ۱۶ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۲۳ سنت رسید. نفت برنت روز پنج شنبه ۱.۶ درصد کاهش داشت. این شاخص بازار جهانی هفته جاری تحت تاثیر امیدواری به مهار کرونای دلتا در چین، بیش از ۹ درصد رشد کرده که بزرگترین رشد هفتگی از ژوئن سال ۲۰۲۰ است.

شرکتهای انرژی آمریکایی در آستانه وقوع یک طوفان قدرتمند، روز پنج شنبه تخلیه هوایی کارکنان سکوهای نفتی خلیج مکزیکو را آغاز کردند. شرکتهای بی اچ پی و بریتیش پترولیوم اعلام کردند توقف تولید سکوهای فراساحلی را آغاز کرده اند.

طوفان در سکوی نفتی مکزیک

چاههای نفت فراساحلی خلیج مکزیکو در تولید نفت آمریکا ۱۷ درصد و در تولید گاز طبیعی پنج درصد سهم دارند. بیش از ۴۵ درصد از ظرفیت پالایش نفت آمریکا در گلف کاست واقع شده است. چشم انداز مختل شدن تولید خلیج مکزیکوی آمریکا روند نزولی که بازار در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر ازسرگیری تولید سکوی نفتی مکزیکی پس از آتش سوزی  روز یکشنبه داشت را معکوس کرد.

مکزیک پس از توقف تولید بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت به دلیل وقوع آتش سوزی در یک سکوی فراساحلی، روند احیای تولید را آغاز کرده است. شرکت دولتی پمکس تا روز سه شنبه تولید ۷۱ هزار بشکه در روز نفت را ازسرگرفت و انتظار می رود ۱۱۰ هزار بشکه در روز دیگر از تولید هم هفته جاری احیا شود. با این حال منابع آگاه اظهار کردند تلاشهای پمکس ممکن است کندتر از پیش بینی‌های رسمی باشد.

اندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد با وجود این آتش سوزی، شرکت پمکس به طور میانگین ۱.۸ میلیون بشکه در روز نفت تا پایان سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد.

نفت برنت روز چهارشنبه ۱.۲ درصد و نفت آمریکا ۱.۷ درصد در واکنش به آمار رسمی آمریکا که کاهش هفتگی ذخایر نفت این کشور برای سومین هفته متوالی را نشان داد، صعود کرده بودند.

تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی نوشتند با شکل گیری طوفان در کارائیب، بازار ممکن است نگرانی‌های جدی تری داشته باشد. انتظار می رود این طوفان به یک گردباد قدرتمند تبدیل شود و خساراتی در خلیج مکزیکو و تگزاس به بار بیاورد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران همچنین انتظار دارند پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال و احتمال اشاره وی به برنامه تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه، قیمت دلار در معاملات روز جمعه عامل تاثیرگذاری باشد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط