صلاحیت‌ها بر اساس مصوبه شورای نگهبان بررسی می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: افرادی که واجد شرایط ثبت‌نام هستند شرکت کنند و افرادی که واجد شرایط نیستند، شرکت نکنند.

به گزارش رصد روز، عباسعلی کدخدایی، درحاشیه بازدید ستاد انتخابات کشور گفت: با مصوبه جدید شورای نگهبان دیگر شاهد جشنواره ثبت‌نام نبودیم.

وی ادامه داد: افرادی که واجد شرایط ثبت‌نام هستند شرکت کنند و افرادی که واجد شرایط نیستند شرکت نکنند. شورای نگهبان طبق قانون حداکثر ۱۰ روز فرصت بررسی صلاحیت‌ها را دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد درباره بیانیه‌های سیاسی کاندیداها، گفت: خدا را شکر در جمهوری اسلامی این تریبون مهیاست که همه بیایند و حرف‌های مورد نظر خود را مطرح کنند.

وی افزود: شورای نگهبان درباره بیانیه‌های سیاسی نظری ندارد اما در روند تبلیغات اگر موضوعی باشد که با شروط مغایرت داشته باشد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گفته کدخدایی، در خصوص تبلیغات و هزینه‌ها اگر خلاف قوانین باشد در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود.

وی در این مورد که «آیا شورای نگهبان تعداد صندلی‌های مناظره و تعداد نهایی کاندیداهای انتخاباتی را به صداوسیما اعلام کرده یا نه»، گفت: این موضوع بیشتر به یک شوخی شبیه است، مانند اینکه وزارت کشور بگوید ما می‌دانیم چند نفر ثبت‌نام می‌کنند.

کدخدایی تاکید کرد: ملاک و معیار قانون است و شورای نگهبان هم بر همین اساس صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کند است. تنوع و تاییدی که ما در گذشته داشته‌ایم این را نشان می‌دهد. ملاک برای بررسی صلاحیت‌ها مصوبه شورای نگهبان است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

اقتصاد نیوز

مطالب مرتبط