طالبان: پاسخگوی تخلفات اعضای خود هستیم / وحشت و اضطرابتان را درک می کنیم

یک مقام طالبان، در واکنش به تخلفات صورت گرفته از سوی اعضای این گروه گفت: گزارش‌ها درباره‌ تخلفات انجام‌شده از سوی افراد خود را بررسی می‌کنیم و در قبال آن پاسخگو هستیم.

به گزارش رصد روز، یک مقام طالبان، گفت که این گروه، گزارش‌ها درباره‌ تخلفات انجام‌شده از سوی افراد خود را بررسی می‌کند و در قبال آن پاسخگو است.

یک مقام ارشد طالبان به خبرگزاری رویترز، گفته است: «در مواردی از جنایت‌های افراد خود علیه غیرنظامیان را شنیده‌ایم، اگر افراد ما این اقدام‌ها را انجام داده باشند، مورد تحقیق قرار خواهند گرفت.»

این مقام طالبان، افزوده است: «ما می‌توانیم وحشت، استرس و اضطراب را درک کنیم، مردم فکر می‌کنند ما پاسخگو نخواهیم بود؛ اما این‌گونه نخواهد بود.»

طالبان پس از به قدرت رسیدن عفو عمومی اعلام کرده و گفته است که اعضای این گروه حق ندارند با مردم برخورد بدی داشته باشند.

این اظهارات، در حالی بیان می‌شود که یک سند محرمانه‌ سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که طالبان پس از تصرف کلان‌شهرهای افغانستان، تفتیش خانه‌به‌خانه را در شماری از ولایت‌ها آغاز کرده و به دنبال افرادی که با نیروهای آمریکایی و ناتو کار کرده‌اند، هستند.

از سویی دیگر، گفته می‌شود طالبان در ولایت هرات عضو خانواده‌ یک خبرنگار دویچه‌‌وله آلمان را کشته است.

به تازگی، سازمان گزارشگران بدون مرز نیز گزارش داده که افرادی وابسته به شبکه‌ حقانی که جزو گروه طالبان است، منزل زلمی لطیفی، مدیر و رییس تلویزیون انعکاس را تفتیش و سه خودروی او را مصادره کرده‌اند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

فارس

مطالب مرتبط