طرح افزایش وام مسکن فردا در جلسه بانک‌ مرکزی بررسی می شود

معاون مسکن و ساختمان از افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: بانک مرکزی فردا ۱۷ دی ماه در جلسه‌ای در خصوص افزایش رقم تسهیلات مسکن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش رصد روز، محمود محمودزاده از امکان افزایش سقف تسهیلات مسکن خبر داد و اظهار کرد: فردا ۱۷ دی‌ماه در جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن و همچنین میزان این افزایش تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به پیشنهادهای متعددی که مطرح شده و با توجه به ضریب پوشش تسهیلات برای رقم کل ساخت،جلسات کارشناسی و بین دستگاهی متعددی برگزار شد که برای افزایش آن رقم، فردا در جلسات بانک مرکزی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد. این افزایش با توجه به بررسی‌های انجام شده و منابعی خواهد بود که بانک مرکزی می‌تواند به این امر تخصیص دهد.

چهارشنبه گذشته محمد حسن عملداری معاون امور اعتباری بانک مسکن از احتمال سقف وام ساخت مسکن برای سال ۱۴۰۰ خبر داده بود.

اکنون رقم وام مسکن از حساب پس انداز مسکن صندوق یکم برای زوجین در تهران ۱۶۰ میلیون تومان و برای انفرادی ۸۰ میلیون تومان است. وام ساخت و خرید مسکن از حساب اوراق ممتاز برای زوجین در تهران ۲۰۰ میلیون تومان و برای انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان است. تسهیلات ساخت مسکن در تهران بدون سپرده ۲۵۰ میلیون تومان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار