علت سانحه کشتی ایرانی ساویز / مجروحان کشتی ایرانی ساویز

علت سانحه کشتی ایرانی ساویز با برداشت های مختلفی روبروست از انفجار مین ها چسبان تا مورد هدف قرار گرفتن با دو موشک مجروحان کشتی ایرانی ساویز نیز اخبار ضد و نقیضی دارند.

به گزارش رصد روز ، بعد از اتفاقاتی که در چند وقت گذشته در پاسداری از حریم دریایی کشور افتاد حالا خبر سانحه کشتی ایرانی ساویز مخابره می شود. این کشتی که در چندسال گذشته همواره به عنوان پشتیبان نیروهای تکاور مشغول در آبهای آزاد مشغول به فعالیت بود ساعاتی قبل دچار سانحه شد. علت سانحه کشتی ایرانی ساویز آنطور که که به گوش می رسد البته هیچ مقام و سازمانی به صورت رسمی آن را تأئید نکرده است انفجار مین های چسبان بوده. مجروحان کشتی ایرانی ساویز چند نفرند؟

اولین سؤالی که از همان ابتدا مطرح می شد و به علت نگرانی زیاد در حال تکرار بود به مجروحان کشتی ایرانی ساویز مربوط می شد که تا کنون اخبار موثقی از آن در دست نیست این اتفاق در دریای در بین آب‌های یمن و اریتره در دریای سرخ اتفاق افتاد. برخی منابع دیگر ادعا می کنند که این کشتی با موشک مورد هدف قرار گرفته اما غرق نشده که صحت این موضوع هم هنوز مشخص نیست. جروزالم پست در این باره نوشت که هنوز منبع و نوع حمله مشخص نیست.

 

 

منابع دیگر ادعا دارند د که این کشتی هدف دو فروند موشک قرار گرفته و در جنوب دریای سرخ لنگر انداخته و منتظر است تا تیم تعمیراتی برای تعمیر و حرکت آن به منطقه اعزام شود.

در حال حاضر هرگونه ادعای قطعی در این باره امکان پذیر نیست اما باید گفت که خسارت وارده به آن جدی به نظر می رسد.

شبکه العربیه نیز ادعا کرد که کماندوهای اسرائیلی با رساندن خود به کشتی این مین‌ها را به بدنه آن چسبانده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن رد هرگونه نقش نیروهای نظامی ایالات متحده در حادثه کشتی «ایران ساویز» در دریای سرخ مدعی شد که هیچ یک از نیروهای آمریکایی در این حادثه نقشی نداشته‌اند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار