علی مطهری: توافق ایران و آمریکا حتمی است

روزنامه جهان صنعت با علی مطهری، فعال سیاسی و نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره احتمال مذاکره ایران و آمریکا صحبت کرده و مطهری خبر داده است که توافق بر سر برجام حتمی است.

به گزارش رصد روز، روزنامه جهان صنعت با علی مطهری، فعال سیاسی و نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره احتمال مذاکره ایران و آمریکا صحبت کرده و مطهری خبر داده است که توافق بر سر برجام حتمی است.

بخشی از گفتگو با مطهری:

* (درباره مذاکره مستقیم با آمریکا): این یک تصمیم درست است که باید زودتر می‌گرفتند. حتما این به نفع مردم است و منافع ملی را بهتر تامین می‌کند.

* این تاخیر هم آسیب‌های زیاد اقتصادی و مالی به مردم زد. آسیب‌های جانی هم داشتیم. خیلی از این افرادی که در اثر کرونا و… از دنیا رفتند، در اثر همین تحریم‌ها بود. اگر تحریم‌ها یک سال جلوتر برداشته شده بود، ما این همه خسارت نداشتیم. جبران این خسارت‌ها، اما قاعدتا زمان‌بر است. تا در مسیر تعاملات بانکی طبیعی در دنیا بیفتیم بالاخره زمان خواهد برد.

* فکر می‌کنم که توافق در هر حال انجام خواهد شد. از آنجایی که دو طرف اراده بر توافق دارند فکر می‌کنم که توافق حتما انجام می‌شود و خوشبختانه الان دیگر آن مخالفت‌ها با برجام را نیز شاهد نیستیم. یعنی اینکه در حال مذاکره هستند برای کشور نعمت است.

* حتما مساله FATF را هم حل خواهند کرد. یک و سال نیم قبل هم گفته بودم که اگر دولت آینده دولتی باشد که دست اصلاح‌طلبان نباشد و دست تندرو‌ها باشد، این‌ها خودشان مسائل را حل می‌کنند، چون می‌بینند که اداره کشور نیاز به این توافقات دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط