غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها شد

رئیس قوه قضائیه با صدور حکمی، غلامعلی محمدی را به عنوان رئیس سازمان زندان‌ها منصوب کرد.

به گزارش رصد روز، غلامعلی محمدی با حکم ریاست قوه قضاییه به سمت رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور منصوب و جایگزین محمدمهدی حاج محمدی شد.

غلامعلی محمدی رئیس جدید سازمان زندان‌ها، عضویت در معاونت دیوان عالی کشور و معاونت حوزه ریاست قوه قضاییه را در سوابق خود دارا می‌باشد.

محمدی پیش از این، در دوره‌های مختلف معاون قضائی سازمان زندان‌ها نیز بود و با حضور غلامحسین اسماعیلی در دادگستری استان تهران، به عنوان معاون قضائی دادگستری نیز مشغول به کار شد.

محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سابق سازمان‌ زندان‌ها خرداد سال ۹۹ با حکم رئیس وقت قوه قضائیه به این سمت منصوب شد و در مدت یک و نیم سال مدیریت بر این سازمان اشتغال‌زایی زندانیان، سرکشی از خانواده زندانیان، توجه به بازسازی شخصیتی زندانیان، بازدید مکرر از زندان‌های کشور و حضور گروه‌های مختلف جهادی برای خدمت به زندانیان را در دستور کار خود قرار داد.

انتشار فیلم‌هایی از بدرفتاری برخی مأموران با زندانیان و همچنین درگیری بین مأموران زندان اوین در ماه‌های گذشته نیز از اتفاقات مهمی بود که در دوران مدیریت حاج‌محمدی رخ داد.

واکنش حاج‌محمدی به خبر انتصاب رئیس جدید!

پس از انتشار خبر برکناری حاج‌محمدی از ریاست سازمان زندان‌ها و معرفی رئیس جدید، حاج‌محمدی در صفحه شخصی خود پیام کوتاهی منتشر کرد و نوشت:

“چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست که خدمتی به سزا برنیامد از دستم…”

مجید انصاری (۱۳۶۵–۱۳۶۶)، اسماعیل شوشتری (۱۳۶۶–۱۳۶۸)، شهید اسدالله لاجوردی (۱۳۶۸–۱۳۷۶)، مرتضی بختیاری (۱۳۷۶–۱۳۸۳)، علی‌اکبر یساقی (۱۳۸۳–۱۳۸۸)، غلامحسین اسماعیلی (۱۳۸۸–۱۳۹۳)علی‌اصغر جهانگیر (۱۳۹۳–۱۳۹۹) نیز پیش از این ریاست سازمان زندان‌ها را برعهده داشتند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار