فرقی میان سیاست‌های بایدن و ترامپ نسبت به ایران وجود ندارد

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:‌با آمدن بایدن تنها اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است که آمریکا به ایران پیشنهاد مذاکره می‌دهد بدون آنکه تعهدی قبول کند.

به گزارش رصد روز ، محمد کاظم انبارلویی با بیان این‌که تفاوتی برای ایران برای ریاست جمهوری ترامپ و بایدن وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: کسی که از ماهیت تحریم‌ها و ساختار آن در راهبرد آمریکا علیه ملت ما اطلاع داشته باشد می‌داند تحریم‌ها با اجماع حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب می‌شود و این تحریم‌ها نه هیچ‌گاه لغو می‌شود و نه تعلیق.

وی ادامه داد: هیچ دولتی در آمریکا قادر به تعلیق یا لغو این تحریم‌ها نیست. این تحریم‌ها مصوبات اجماعی دو حزب در مجلس نمایندگان است و به بهانه‌های فعالیت هسته‌ای ، مسائل حقوق بشری، برد موشک‌ها و نفوذ منطقه ای ایران تصویب می‌شود. آنها در زمینه‌ی هسته‌ای به اهداف خود رسیده‌اند و از ایران امتیاز گرفته ، ولی امتیازی ندادند. بعد از مسائل هسته‌ای بهانه‌های حقوق بشری، موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران وجود دارد و در این شرایط فکر مذاکره برای لغو تحریم‌ها اشتباه است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: باطل بودن مذاکره را از روی تجربه می‌گویم نه از روی بدبینی. ما برجام را امضاء کرده‌ایم،  ولی نه تنها یک تحریم برداشته نشد،  بلکه تحریم‌های جدیدی هم به آن اضافه شد. پیش از این رییس جمهور کشورمان به مسئولان کره شمالی توصیه کرده است که مذاکره با آمریکا دیوانگی است. من معتقدم چه بایدن بیاید و چه ترامپ بماند هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد. با آمدن بایدن تنها اتفاقی که می‌افتد این است که آنها پیشنهاد مذاکره را مطرح می‌کنند، بدون آنکه تعهدی بدهند و کسی که دنبال چنین مذاکره‌ای برود یا دیوانه است یا احمق.

انبارلویی در پایان با بیان این‌که ما هیچ انتظاری از دولت بعدی آمریکا نداریم، اظهار کرد: ما دشمنی به نام آمریکا داریم؛ چون در حوزه نظامی به اهداف خود نرسیده است، در عرصه‌ی اقتصادی و فرهنگی با ما مقابله می‌کند. آنها یک تهاجم وسیع فرهنگی توسط رسانه‌ای امپریالیستی خود به راه انداختند و همزمان یک تهاجم وسیع اقتصادی را به ایران آغاز کردند. آنها نه تنها ایران را تحریم کردند بلکه هر شرکتی که با ایران کار می‌کند را جریمه می‌کند.

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار