فوری / قیمت بلیت اتوبوس گران شد

در حالی که «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی از یک ماه گذشته پی در پی اعلام می‌کند، در هیچ یک از شقوق حمل‌ونقل برای ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی اعمال نمی‌شود. اما علاوه بر قیمت‌های دو برابری غیر رسمی، در بلیت هواپیما از امروز به طور رسمی...

در حالی که «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی از یک ماه گذشته پی در پی اعلام می‌کند، در هیچ یک از شقوق حمل‌ونقل برای ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی اعمال نمی‌شود. اما علاوه بر قیمت‌های دو برابری غیر رسمی، در بلیت هواپیما از امروز به طور رسمی بلیت اتوبوس ٢۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش رصد روز،  پیش از این افزایش بلیت شاهد عدم فروش یا کمبود بلیت اتوبوس بودیم که البته مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این موضوع را انکار می‌کردند اما شنیده‌ها حاکی از این بود که مالکان و رانندگان اتوبوس به دلیل عدم موافقت با درخواست افزایش بلیت اتوبوس تمایلی به فروش بلیت نداشتند.

در این باره «احمدرضا عامری» رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت: از امروز بلیت اتوبوس با قیمت‌های جدید و با اعمال ٢۵ درصد افزایش قیمت به متقاضیان به فروش می‌رسد و همچنین مسافرانی که بلیت را چند روز گذشته رزرو کرده‌اند باید پول را به قیمت‌های جدید بپردازند.

وی با اشاره به کاهش ناوگان برای تردد در سطح جاده‌های کشور گفت: تعمیرات اتوبوس بسیار افزایش پیدا کرده و قطعات اتوبوس هم هزینه‌های ارزی دارند و قیمت ارز هم در چند ماه گذشته بسیار بالا رفته‌است. تنها قیمت یک حلقه لاستیک اتوبوس امروز چیزی بیش از ٣٠ میلیون تومان قیمت دارد و این هزینه‌ها با قیمت بلیت همخوانی ندارد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور افزود: در این شرایط گرانی‌ها کف افزایش بلیت اتوبوس ٢۵ درصد بود که این کف را رعایت می‌کنیم.

عامری تاکید کرد: در این مدت که قیمت کالاها به صورت لحظه‌ای بالا می‌رود تنها کنترلی که بر قیمت‌ها وجود دارد، حوزه حمل‌ونقل است و به غیر از حوزه حمل‌ونقل هیچ کنترل و نظارتی در قیمت‌ها وجود دارند. افزایش قیمت بلیت اتوبوس فعلا ٢۵ درصد است و برای افزایش قیمت در سال جدید باید با دولت مذاکره کنیم.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط