معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری:

فولادی‌های کشور به فولاد مبارکه نگاه می‌کنند/ از پروژه‌های فناورانه فولاد مبارکه حمایت می‌کنیم

در حاشیه نمایشگاه متالورژی ایران‌متافو محقق شد؛ تقدیر وزیر صمت از فولاد مبارکه برای ارتباط مؤثر با دانش‌بنیان‌ها/ تأیید فناورانه بودن ۲۱ پروژه فولاد مبارکه از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

به گزارش رصد روز،آیین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی در حاشیه دومین روز از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران‌متافو، با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، روح‌اله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو، عزت‌اله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت صنایع ملّی مس ایران برگزار شد.

وزارت صمت و ایمیدرو به همراه شرکت‌ فولاد مبارکه و شرکت ملّی صنایع مس ایران با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری سند همکاری امضا کردند. همچنین تفاهم‌نامه در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان و بومی‌سازی بین معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت فولاد مبارکه و ایمیدرو امضا شد. موافقت‌نامه همکاری مشترک در زمینه هوشمندسازی‌معادن مس و تکمیل فناوری‌های وابسته بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و شرکت ملّی صنایع مس ایران منعقد شد.
تفاهم‌نامه همکاری احداث واحد ۳۰۰ هزار تنی برای فرآوری و نوآوری مواد معدنی هماتیتی به مگنتیتی به روش توسعه فناوری‌های RHF بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت فولاد سنگان، هورمان صنعت شریف و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه نیز به امضا رسید.
تقدیر وزیر صمت از فولاد مبارکه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی گفت: باید به سمت هوشمندی نوآوری و حضور در بازار است که مهم‌تر از ساخت داخل است. باید دنیا را در اختیار بگیرید و رهبری هوشمندانه داشته باشید و پیشران باشید.

وی افزود: اشتغال‌آفرینی هوشمندی است و استفاده وسیع از عقلانیت ضروری است. نوآوری محور اصلی همه حرکت هاست؛ امروز باید ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را به صنایع بزرگ متصل کنیم تا بتوانیم از مسیر عقل آینده را بسازیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آیین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی در جمع خبرنگاران با بیان این که اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به صنایع بزرگ اتفاق مبارکی است و این مهم نباید در حد سخنرانی و صحبت بماند، اظهار کرد: در این آیین ۲۱ قرارداد منعقد شد که می‌تواند تحول چشم‌گیری را در خلق ثروت از مسیر دانش و فناوری رقم بزند.
وی در ادامه افزود: به شرکت فولاد مبارکه به دلیل پیگیری و حمایت از دانش‌بنیان‌ها و به شرکت‌های دانش‌بنیان که توانستند اعتماد این شرکت را برای عقد قرارداد جلب کنند، تبریک می‌گویم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط