فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند

رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در راستای هم افزایی و مشارکت و همکاری راهبردی با فولاد مبارکه در حوزه تحول دیجیتال، روز یکشنبه 14 دیماه ضمن دیدار با مهندس عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه و بازدید از فرایند تولید ای...

به گزارش رصد روز ، مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این زمینه با اشاره به ضرورت اجرای طرح تحول دیجیتال به عنوان ضمانت رقابت پذیری و حفظ جایگاه این شرکت درعرصه بازارهای جهانی و داخلی به بیان چالش ها و دغدغه های پیش روی شرکت فولاد مبارکه پرداخت.

وی اقتضائات محصول، فشارهای هزینه ای، رقابت و الزامات خدمات و پیچیدگی فرایند را از جمله چالش های پیش رو برشمرد و در ادامه از الزامات قانونی و مقرراتی، مشتری و تولید محصولات متنوع در کنار  بازارهای متعدد به عنوان دیگر چالش های ارزیابی شده در این خصوص نام برد.

مدیر عامل فولاد مبارکه جایگاه فولاد ایران را در مقایسه با ۲۰ کشور برتر تولید کننده فولاد در رتبه یازدهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در عرصه صنعت فولاد کشور در مقایسه با عرصه های دیگر اقتصادی، صنعت فولاد ایران زمینه رقابت و به دست آوردن جایگاه های برتر درجهان را دارد از این رو با اجرای تحول دیجیتال در این صنعت به ویژه در فولاد مبارکه امکان کاهش فاصله فعلی دور از ذهن نخواهد بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه از جدید بودن موضوعات این طرح و عدم وجود نمونه های موفق در کشور، فرهنگ سازی و توسعه نظری و عملی در ساختار فولاد مبارکه و جلب مشارکت حداکثری، فقدان پیمانکاران توانمند دارای محصول و راهکار آماده به عنوان برخی از مهمترین چالش های اصلی این شرکت در اجرای طرح تحول دیجیتال نام برد.

وی خاطر نشان کرد: زمینه های خوبی در جهت همکاری مشترک بین فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی وجود دارد که از آن جمله می توان به تلاش حداکثری برای نهادینه شدن ضرورت تحول دیجیتال در کلیه صنایع کشور و مشارکت در سرمایه گذاری ایجاد زیرساخت های تحول دیجیتال در مراکز دانشگاهی و صنعتی و به اشتراک گذاشتن آن ها اشاره نمود.

مهندس عظیمیان در ادامه فراهم سازی زمینه استفاده از تجارب بین المللی به ویژه اتاق های کشورهای صنعتی پیشرو در انقلاب چهارم، سرمایه گذاری در حوزه توسعه استعدادهای فناوری های نوظهور به ویژه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، اطلاعات عظیم(Big data) و تحلیل داده ها را به عنوان دیگر زمینه های موجود در جهت همکاری مشترک عنوان کرد. 

پروژه اجرای تحول دیجیتال یکی از اقدامات بسیار مهم اخیر شرکت فولاد مبارکه

در ادامه مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز ضمن  اشاره به کارهای کلان انجام شده در اتاق بازرگانی به ویژه اقدامات در مرکز نوآوری و مدرسه تازه تاسیس کسب و کار گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه با وجود تحریم ها گام های موثری در حوزه افزایش کمی و کیفی تولید فولاد برداشته است. خوانساری از پروژه اجرای تحول دیجیتال به عنوان یکی از اقدامات بسیار مهمی که از سال گذشته در شرکت فولاد مبارکه آغاز گردیده یاد کرد و گفت: اقدامات این شرکت در زمینه اجرای طرح تحول دیجیتال موجب شد تا به جهت آشنایی بیشتر و تبادل تجربه در خصوص اقدامات صورتگرفته در مرکز نوآوری اتاق بازرگانی تهران بازدیدی از شرکت فولاد مبارکه داشته باشیم و در قالب تفاهم صورت گرفته زمینه ای ایجاد شود تا تجارب این دو مجموعه در اختیار سایر صنایع نیز قرار بگیرد.

خوانساری همچنین ابراز امیدواری کرد اتاق بازرگانی به عنوان انتقال دهنده تجربیات فولاد مبارکه بتواند به خوبی در حوزه تحول دیجیتال به ایفای نقش بپردازد.

 در ادامه این دیدار مدیر عامل شرکت ایریسا نیز  با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه به دلایل حرکت فولاد مبارکه به سمت اجرایی شدن این طرح اشاره و تصریح کرد: تحولات جهانی در عرصه اقتصاد و تجارت و رقابت شدیدی که در حوزه صنعت فولاد جهان وجود دارد، الزاما بنگاه های اقتصادی بزرگ را به حرکت به این سمت سوق می دهد.

رسول سراییان از عضویت فولاد مبارکه در باشگاه فانوس های دریایی به عنوان چشم انداز این شرکت نام برد و با تاکید بر این نکته که تمامی اقدامات  در طرح تحول دیجیتال در همین راستا برنامه ریزی شده است خاطر نشان کرد: بنگاههای آینده نگر در کشورها به دنبال به دست آورن شرایط لازم برای عضویت در این باشگاه هستند. باشگاهی که اعضای آن ضمن حفظ و جایگاه رقابت پذیری خود که منجر به سود دهی بیشتر برای آن بنگاهها می شود، به عنوان پیش برنده و توسعه دهنده شرکت های دیگر در کشورهای متبوع خود عمل و فرایند تحول دیجیتال را در شرکت های دیگر تسهیل خواهند کرد.

وی با اشاره به  گام های اساسی طراحی شده و شناسایی ۷۰ پروژه اولویت دار گفت: شرکت فولاد مبارکه تنها شرکتی است که ۱۲۵ سیستم IT مورد استفاده در آن به صورت یکپارچه در حال کار کردن است و از  این حیث در کشور منحصر به فرد است.

مدیرعامل شرکت ایریسا همچنین با اشاره به اقدامات اجرایی انجام شده در عرصه تحول دیجیتال خاطر نشان کرد: تهیه و تدوین نقشه راه تحول در ۱۰۰روز و رونمایی آن در پنجم مرداد سال جاری و آغاز اجرای ۱۱ پروژه زیرساختی توسط شرکت ایریسا در کنار آموزش۱۲۵ نفر از مدیران شرکت فولاد مبارکه و ۲۵ نفر از مدیران شرکت ایریسا در دانشگاه اصفهان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت به عنوان مجری طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه بوده است.

وی در ادامه برگزاری دو رویداد REVERSE PITCH (رویدادهای جدید در فضای کارآفرینی) با ارائه ۱۲ چالش و آغاز برندسازی و فرهنگ سازی به منظور مشارکت بدنه فولاد مبارکه و همچنین برگزاری دو دوره سنجش بلوغ دیجیتال در فولاد مبارکه به همراه بهره گیری از تجارب مشاور بین المللی به عنوان اقدامات اجرائی مهم در این راستا که از زمان آغاز فرایندهای مربوط به اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه انجام شده است نام برد.

با امضای این تفاهم که به امضاء حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران رسید، طرفین متعهد به ساماندهی و بسیج ظرفیت های موجود برای ارتقاء بهره وری ملی، بخشی و بنگاهی شدند و تلاش خود را به کار خواهند بست تا با ایجاد مشارکت های راهبردی و تمرکز بر هوشمند سازی صنعتی در زنجیره ارزش تولید ملی در حوزه های فولاد، کانی و فلزات، زمینه ساز تحقق برنامه های راهبردی به سمت انقلاب صنعتی چهارم، هوشمند سازی کارخانه ها و تحول دیجیتال و نوآوری در کشور باشند.

 قابل ذکر است نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در ابتدای بازدید خود با حضور در معراج الشهدای شرکت فولاد مبارکه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمودند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار