قانون حمایت از خانواده فردا به دولت ابلاغ می‌ شود

رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی در شورای نگهبان تایید و گزارش آن امروز در مجلس ارائه شد و فردا از سوی رییس مجلس به دولت ابلاغ می شود.

به گزارش رصد روز، امیر حسین بانکی‌ پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در نشست خبری اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی در شورای نگهبان تایید و گزارش آن امروز در مجلس ارائه شد و  فردا از سوی رییس مجلس به دولت جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم ما در سه دهه گذشته نتیجه سیاست تک فرزندی، تفکرهای فردگرایانه نئولیبرالیسم و تکنوکرات‌ها که در مدیریت رخنه کرده بود را دیدند.سن ازدواج در کشور بالا رفته و شرایط ازدواج سخت و مشکلات خانواده ها زیاد شد و نگاه خانواده محور در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

بانکی پور افزود: مجلس با هدف حمایت از نهاد خانواده جلسات متعددی را در قالب کمیسیون مشترک اصل ۸۵ با حضور متخصصان برگزار کرد و نتیجه این جلسات تدوین قانونی با ۷۴ ماده و ۲۴۰ حکم در رابطه با حمایت از خانواده‌ها در رابطه با موضوعات ازدواج ، زوج های ناباور ، فرزندآوری،تسهیلات اقتصادی، معافیت های مالیاتی بیمه ،مسکن ،در ابعاد مختلف به حمایت از خانواده پرداخت و ماحصل آن قانون حمایت از خانواده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: ما نمی‌توانستیم نسبت به شرایط سخت ازدواج و فرزندآوری جامعه سکوت کنیم. در چند سال گذشته حدود ۴۰درصد  از ازدواج‌های کشور کم شده و ۳۰ درصد فرزندآوری در کشور کاهش یافته است  و نرخ باروری به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر به ۱/۶ رسیده است.

بانکی پور

رییس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وضعیت خطرناکی برای آینده کشور ایجاد شده ، غفلت از خانواده نه تنها خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند بلکه ادامه حیات جامعه را دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم اصفهان گفت: با توجه به این مساله مجلس این قانون را بر اساس مساله محوری و برای حل مسائل خانواده دنبال کرد. ما در این زمینه ۲۱ مانع را شناسایی کردیم و براساس هر کدام از این موانع موادی را پیش بینی کردیم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار