قانون خوب نیازمند مجری خوب است

قانون خوب زمانی تاثیرش را نشان می دهد که درست اجرا شود و الا  قوانین تلنبار شده زیادی داریم که اگر به آنها عمل نشود دردی را دوا نخواهند کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در شرایطی که هر روز شاهد چالش ها و مشکلات مهمی در حوزه اقتصاد هستیم و مردم از تبعات سیاست‌های دولت نمی تواند شانه خالی کنند باید دید که مجلس یازدهم در این زمینه چه ابزار و برنامه‌ای خواهد داشت سیاست‌های دولت خصوصاً در حوزه مسکن هیچ اثر قابل توجهی روی قیمت مسکن نگذاشته و این مسئله هر روز تاثیرش را بر اقتصاد مردم بیشتر نشان می‌دهد پازل سفته‌بازی و استقراض با سیاست های ناقص هر روز در حال گسترش است و حل کردن آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. در  این خصوص حسینی نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون عمران مجلس به خبرنگار رصد روز گفت: قطعاً قوانین و مقررات خوب نیاز به مجری خوب ، قاطع و با برنامه دارد و باید قانون خوب باید دست مجری خوب باشد قوه مجریه در این زمینه مسئول است و وزیر مربوطه یعنی راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد.

حسینی افزود: قانون خوب زمانی تاثیرش را نشان می دهد که درست اجرا شود و الا  قوانین تلنبار شده زیادی داریم که اگر به آنها عمل نشود دردی را دوا نخواهند کرد.

این نماینده مجلس گفت:در بحث مسکن ما قانون مصوب مالیات بر خانه‌های خالی را داریم که اجرایی نمی‌شود که باید قوه مجریه به آن پاسخ دهد. اما اینکه چه مشکلی بر اجرای آن وجود دارد بحثی است که باید مجلس به آن ورود کند.

حسینی بیان کرد یکی از ابزارهای اصلی مجلس نظارت است در همین مدت کوتاه مجلس یازدهم شاهد تعدد سوالات و تذکرات بودیم حتی در سوالاتی تنظیم شده و در حال جمع آوری یکی از وزرای مربوطه راه و شهرسازی می‌باشد باید قائل به پاسخگویی به مجلس باشد.

عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: بازار مسکن التهاب زیادی را به وجود آورده و به شکل مستقیم در افراد کم درآمد تاثیر خود را گذاشته. مجلس این آمادگی را دارد که اگر دولت نیازمند مصوبه جدید و قانون جدید است آن را ایجاد کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های مختلف گفت این یک مسئله کاملاً جدی است که منع قانونی دارد حسینی ادامه داد: رویه این ماجرا توجیه برخی از مسئولین در به کارگیری بازنشستگان در در هیئت مدیره شرکتها و مواردی از این قبیل است من نمی‌گویم که نیاز به مشورت با بازنشستگان نیست ولی اینکه ما با بازنشستگان را در جایگاهی قرار داریم که می‌توانیم در آن از نیروی جوان استفاده کنیم اشتباه است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار