قیمت اوراق مسکن باز هم افزایش یافت

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۷۴ هزار و ۳۰۰، ۷۴ هزار و ۲۰۰ و ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هر برق اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۷۳ هزار و ۹۰۰، ۷۴ هزار و ۸۰۰ و ۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود...

به گزارش رصد روز ، قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن که فروردین و اردیبهشت سال جاری، ۸۰ هزار تومان بود، در خردادماه به ۵۷ هزار و ۱۰۰ و ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته بود. اما روند کاهشی این اوراق ادامه نیافت و اکنون شاهد آن هستیم که قیمت این اوراق به محدوده ۷۶ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری به ترتیب ۷۵ هزار و ۲۰۰، ۷۵ هزار و ۴۰۰ و ۷۶ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

تسه  فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ نیز به ترتیب ۷۴ هزار و ۴۰۰، ۷۴ هزار و ۵۰۰ و ۷۴ هزار تومان قیمت دارند. قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر با قیمت ۷۴ هزار و ۱۰۰ و در  مرداد و شهریور سال ۱۳۹۸ نیز با قیمت  ۷۴ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۷۴ هزار و ۳۰۰، ۷۴ هزار و ۲۰۰ و ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هر برق اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز با قیمت‌های ۷۳ هزار و ۹۰۰، ۷۴ هزار و ۸۰۰ و ۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

بنابراین هزینه وام مسکن در این گزارش بر اساس آخرین قیمت که همان قیمت اوراق خرداد سال جاری (۷۶ هزار و ۳۰۰ تومان) است، محاسبه شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۷۶ هزار و ۳۰۰ تومانی ۱۵ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان می شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق  به مبلغ شش میلیون و ۱۰۴ تومان خریداری کنند، ۲۱ میلیون و ۳۶۴ هزار تومان می شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۳۰ میلیون و ۵۲۰ تومان است که همراه با شش میلیون و ۱۰۴ هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۳۶ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۱۲ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۱۵۶هزار تومان می‌شود.

 

ایسنا

مطالب مرتبط