قیمت جدید میوه و سبزی جات مشخص شد+جدول

اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت جدید محصولات کشاورزی در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران را اعلام کرد. به گزارش رصد روز، اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت جدید محصولات کشاورزی در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران را ا...

اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت جدید محصولات کشاورزی در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران را اعلام کرد.

به گزارش رصد روز، اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت جدید محصولات کشاورزی در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران را اعلام کرد. بررسی قیمت‌ها حاکی از ارزان‌تر شدن محصولات این فصل نسبت به ابتدای سال و البته گران‌تر شدن میوه‌های نیمه دوم سال است.

نوسان قیمتی محصولات کشاورزی در مناطق مختلف شهر تهران همچون مسکن بوده و تفاوت قیمت گاهی به ۵۰ درصد می‌رسد. به عنوان مثال اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران نرخ موز هندی و اکوادوری را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین کرده و قیمت آن در میادین تره بار مرکزی شهر به حدود هر کیلو ۸۰ هزار تومان و در مناطق بالاتر به ۹۷ هزار تومان می‌رسد. کاهش واردات سبب افزایش قیمت میوه‌های وارداتی از جمله موز و آناناس شده است.

در بازار میوه‌های نوبرانه فروردین مثل گوجه سبز و چاقاله بادام قیمت‌ها تا حدودی فروکش کرده و میوه‌های نوبرانه دیگر مثل گلابی جنگلی با قیمت ۷۹.۸۰۰ وارد بازار شده است. البته همچنان گران‌ترین میوه‌های بازار کشور آناناس و توت فرنگی است.

قیمت میوه

سیب زرد بین میوه‌های به اصلاح معمول و رسمی بازار با قیمت بین ۴۳.۸۰۰ تا ۴۹.۸۰۰ هزار تومان در مناطق مرکزی شهر و هندوانه با نرخ ۱۱ تا ۱۵ هزار تومان گران‌ترین و ارزان‌ترین میوه‌های بازار فعلی کشور هستند.

میوه‌های آبدار با گرم شدن هوا از محصولات پر تقاضا بوده و امروز کف قیمت عمده طالبی ۱۵ هزار تومان بوده و این عدد در بازار خرده فروشی به ۲۵ هزار تومان می‌رسد. قیمت عمده ملون در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران ۱۲ هزار تومان و در میوه فروشی‌های سطح شهر ۲۳.۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت پرتقال تامسون هر کیلو ۳۷.۸۰۰ و هر کیلو پرتقال رسمی ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. کیوی از دیگر میوه‌های موجود در بازار است که هر کیلو ۶۴.۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

مبلغ خرد میوه‌ها مانند ۱۹.۹۰۰ یا ۱۹.۸۰۰ نه ۲۰ هزار تومان یکی از شگردهای فروشندگان برای جذب مشتری بیشتر است که در میوه فروشی‌های خرد سطح شهر زیاد دیده می‌شود. یا چاپ خواص میوه در کنار قیمت آن روی اتکت ها از دیگر روش‌های جدید میوه فروشان برای بازارگرمی بیشتر است.

بازار سبزی

پیاز، سیب زمینی، خیار، گوجه فرنگی و هویج از سبزی‌های موجود در بازار کشور با مصرف روزانه هستند. هر کیلو پیاز شیری و زرد به ترتیب ۱۷ و ۱۹ هزار تومان قیمت گذاری شده و سیب زمینی هم حدود ۲۰ هزار تومان است.

خیار رسمی بوته‌ای هر کیلو ۱۴ خیار مینی اصفهان ۱۷.۸۰۰ و خیار گلخانه‌ای ۲۴.۸۰۰ هزار تومان در میادین تره بار سطح شهر به فروش می‌رسد. گوجه فرنگی نیز هر کیلو ۱۹.۸۰۰ هزار تومان بوده که نوع گیلاسی آن قیمت بالاتری دارد.

سبزی‌های لاکچری بازار صیفی جات هم شامل سیر خشک و فلفل دلمه رنگی است که هر کیلو آن در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران به طور عمده ۴۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت جدید میوه و سبزی جات مشخص شد+جدول

مطالب مرتبط