قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۸/۱۶

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۱۹۳۹ دلار و ۳۱ سنت رسید.

به گزارش رصد روز ، به نقل از رویترز، در حالی که افزایش احتمال پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در یک رقابت نزدیک سبب شده تا احتمال اقدامات محرک اقتصادی بزرگتر در آمریکا تقویت شود و ارزش دلار کاهش یابد، قیمت طلا که دیروز به بالاترین رقم بیش از ۳ هفته گذشته بود، امروز علیرغم کاهش نسبی، بخش عمده رشد قیمت دیروز را حفظ کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۱۹۳۹ دلار و ۳۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

روز گذشته جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا پس از نشست ماهانه این بانک گفت، با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، خانوارها و بنگاه های اقتصادی امریکا به اقدامات محرک اقتصادی بیشتری نیاز دارند. بانک مرکزی آمریکا همچنین نرخ بهره را در نزدیکی صفر حفظ کرد و سیگنال هایی مبنی بر احتمال اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی بیشتر به بازار ارسال نمود.

بانک کامنولث استرالیا در گزارشی نوشت، سخنان پاول نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا سیاست های انبساطی خود را حداقل با روند فعلی ادامه خواهد داد.

در انتخابات سنای امریکا، دموکرات ها و جمهوری خواهان هر کدام تاکنون ۴۸ کرسی را به خود اختصاص داده اند و تکلیف ۴ کرسی دیگر هنوز مشخص نیست.

هفته هاست که کاخ سفید و کنگره نتوانسته اند بر سر تصویب یک بسته محرک مالی ۲ تریلیون دلاری جهت احیای اقتصاد بحران زده آمریکا به توافق برسند و شاید نتیجه انتخابات اخیر بتواند این گره کور را بگشاید. در صورت ارائه یک بسته محرک مالی قوی در آمریکا احتمال افزایش مجدد قیمت طلا دور از ذهن نخواهد بود.

 

 

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار