قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۰/۱۱| قیمت نفت سال ۲۰۲۰ را با ۵۱ دلار به پایان رساند

در حالی که مقررات محدود کننده به منظور مهار ویروس کرونا بخش عمده ای از اقتصاد جهانی را فلج کرده است، قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد افت حدود ۲۰ درصدی بوده، اما به دنبال تصویب بسته های محرک مالی از سوی دولت ها، قیمت ها تا حدودی ترمیم شده...

به گزارش رصد روز، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در اخرین روز معاملات سال ۲۰۲۰ میلادی با ۲۵ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۳۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۴ درصد کاهش به ۴۸ دلار و ۳۸ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «بازار به دلیل آخرین روز سال خلوت است، اما تضعیف دلار سبب شده تا قیمت ها شاهد افت نباشد.»

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا نسبت به پایین ترین رقم های یک دهه اخیر که در ماه آوریل به ثبت رسیده بود بیش از دو برابر شده است. امسال برای اولین بار در تاریخ بازار نفت شاهد ثبت رقم منفی برای نفت خام آمریکا بود که سبب شوکه شدن سرمایه گذاران شد.

ارزش شاخص ها در بازارهای سهام آسیایی در حالی سال ۲۰۲۰ میلادی را به پایان می برند که در نزدیکی بالاترین رقم های تاریخی در نوسان هستند.

شاخص ارزش دلار نیز در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی در سراشیبی کاهش قرار گرفته و سرمایه گذاران انتظار دارند ترمیم اقتصاد جهانی سبب جذب سرمایه ها به سمت دارایی های پرریسک شود.

شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس سبب شده تا محدودیت های جدیدی بر رفت و آمدها برقرار شود و این مسئله بر تقاضای جهانی برای انرژی تاثیر منفی بگذارد. در بخش عرضه نیز، گروه اوپک پلاس قرار است تولید نفت خود را از ابتدای ماه ژانویه به میزان نیم میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

 

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار