قیمت خانه‌های شمال تهران ۱۲ بهمن ۹۹

برای معامله یک خانه 241متری و 2سال ساخت در محله اختیاریه تهران 64میلیون و 216هزار توما در هر متر مربع پرداخت شده است. قیمت مسکن برای خرید واحدی 174متری و 9سال ساخت در فرشته نیز 79میلیون و 592هزار تومان در هر متر مربع بود.

به گزارش رصد روز ، قیمت خانه های شمال تهران ۱۲ بهمن ۹۹ حکایت از آمارهای عجیب و غربی و نجومی دارد.مناطق شمالی تهران از مناطق گران قیمت در حوزه مسکن محسوب می‌شود که قیمت مسکن در آن‌ بعضا بسیار نجومی است. الهیه، فرمانیه، ولنجک، زعفرانیه، نیاوران، قیطریه، شهرک غرب، سعادت آباد و… از محله‌های معروف در شمال تهران است. قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها متفاوت است اما قیمت بالای مسکن در این محله‌ها مسئله‌ای غیرقابل انکار است. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مسکن در برخی از محله‌های شمالی تهران خواهیم پرداخت.

قیمت مسکن در تهران

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی پاییز سال جاری (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. رصد روز خل و تصرفی در قیمت‌های درج‌شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های واحدهایی است که طی پاییز در شمال  تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله یادشده نیست.

جردن محله‌ای در منطقه۳ شهرداری تهران است که قیمت مسکن در آن از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است. یک واحد آپارتمان ۶۲متری و ۱۳سال ساخت در این محله متری ۵۳میلیون و ۹۵۳هزار تومان به فروش رفت. قلهک نیز از دیگر محله‌های منطقه۳ است که واحدی ۱۱۲متری و ۲۵سال ساخت در آن متری ۵۴میلیون و ۷۳۴هزار تومان به فروش رسید.

برای معامله یک خانه ۲۴۱متری و ۲سال ساخت در محله اختیاریه تهران ۶۴میلیون و ۲۱۶هزار توما در هر متر مربع پرداخت شده است. قیمت مسکن برای خرید واحدی ۱۷۴متری و ۹سال ساخت در فرشته نیز ۷۹میلیون و ۵۹۲هزار تومان در هر متر مربع بود.

واحدهای شمال تهران معمولا متراژ بالایی دارد و واحدهای متراژ پایین در شمال تهران به ندرت دیده می‌شود. یک خانه ۹۰۸متری و ۹سال در الهیه متری ۶۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان فروخته شد. هزینه مورد نیاز برای خرید واحدی ۱۸۴متری و ۱۶سال ساخت در ولنجک نیز ۶۲میلیون و ۴۱۸هزار تومان در هر متر مربع بود.

واحدی ۱۶۵متری و ۲سال ساخت در نیاوران متری ۷۹میلیون و ۳۹۳هزار تومان، یک خانه ۲۰۷متری و ۱۰سال ساخت در تجریش متری ۷۰میلیون و ۸۷۷هزار تومان، خانه‌ای ۹۱متری و نوساز در سعادت آباد متری ۷۵میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان ۱۳۶متری و ۹سال ساخت در شهرک غرب متری ۶۲میلیون و ۷۵۳هزار تومان معامله شد.

 

 

 

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار