قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شد

​علی بهادری جهرمی – سخنگوی دولت – از تصویب قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم خبر داد. به گزارش رصد روز،سخنگوی دولت در توئیتی از تصویب نرخ ۱۵ هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان در هیات دولت خبر داد. بهادری جهرمی د...

​علی بهادری جهرمی – سخنگوی دولت – از تصویب قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم خبر داد.

به گزارش رصد روز،سخنگوی دولت در توئیتی از تصویب نرخ ۱۵ هزار تومانی قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان در هیات دولت خبر داد.

بهادری جهرمی در توئیتر اعلام کرد: «بنا بر پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و با تصویب هیات دولت قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان عزیز هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شد».

سخنگوی دولت در ادامه نوشته است: «دولت علاوه بر مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گندم، هزار و پانصد تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان عزیز تصویب کرد.

روز گذشته نیز عطاءالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران به «اکوایران» گفته بود هزینه‌های تولید و تورم افزایش یافته و با این شرایط قیمت‌ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندمکاران مقرون به صرفه نخواهد بود و این امر موجب می شود تا کشاورزان تمایلی به تحویل گندم به دولت نداشته باشند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد با چالش بزرگی در تامین ذخایر استراتژیک این کالای اساسی مواجه خواهیم شد.

هاشمی قیمت پیشنهادی کشاورزان برای  خرید گندم  را که در جلسه با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده بود، ۱۵ هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم اعلام کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار